Servicebeloften Volkswagen Bedrijfswagens

Servicebeloften Volkswagen Bedrijfswagens

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
VOLKSWAGEN BEDRIJFSWAGENS
Bureau
Achtung!
Jaar
2015
Paginanummer
70

Winnaar 2015

Doelstelling

2015 was het jaar waarin Volkswagen Bedrijfswagens de standaard zette op het gebied van service. Volkswagen Bedrijfswagens wilde de serviceperceptie verhogen om de premium merkpositie te kunnen behouden. Onder de merkbelofte 'Volkswagen Bedrijfswagens houdt uw bedrijf in beweging' werden 8 Servicebeloften ontwikkeld en als leidend principe in de gehele organisatie ingevoerd. Met een campagne wist Volkswagen Bedrijfswagens een grote groep rijders te overtuigen om voor hun onderhoud en reparaties (terug) naar de Volkswagen Bedrijfswagens dealer te komen.

Doelgroep

Volkswagen Bedrijfswagens is er voor échte ondernemers. Vakmannen die niet slapen tot de klus geklaard is en vertrouwen op een bedrijfswagen die zorgt dat ze altijd in beweging blijven. Juist deze ondernemers worden, mede door de financiële crisis, kritischer en prijsbewuster. Steeds vaker kiezen ze voor service bij een prijsvechter of het mannetje op de hoek. Juist daarom was het belangrijk onderscheid te creëren op de kwaliteit van de service.

Concept

Om de Servicebeloften kracht bij te zetten, gingen we op zoek naar een opvallende campagne. Uiteraard gebaseerd op de bekende Volkswagen Bedrijfswagens relativering, maar zonder aan geloofwaardigheid in te boeten. In de campagne maken we kennis met een aantal sceptische ondernemers, die in herkenbare situaties juist hun twijfels uiten over de kwaliteit van de beloofde service. Het is vaak maar afwachten: wordt het 4 uur of “4 uur”? Nu of “nu”? Maar niet bij Volkswagen Bedrijfswagens. Daar krijg je service, waar je NIET op zit te wachten.

Media- en middelenstrategie

Samen met klanten, dealers en Volkswagen Bedrijfswagens Service schreven we 8 Servicebeloften, die direct werden omgezet in concrete bewijsvoering bij de dealers. Daarmee werd het méér dan een campagne alleen. De Servicebeloften werden gepresenteerd op de Volkswagen Bedrijfswagens website, in workshops voor de dealers en via materialen in showroom aan klanten. Om bereik te genereren zijn radio, online video en uniek in deze markt; TV ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken