Serious money. Taken seriously

Serious money. Taken seriously

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Theodoor Gillissen Bankiers N.V.
Bureau
XXS
Jaar
2007
Paginanummer
161

Winnaar 2007

Doelstelling

In de strijd om private banking klanten, moet de onbekende speler Theodoor Gillissen groeien in propositiebekendheid om de groeidoelstellingen waar te maken.

Doelgroep

Vermogende particulieren (minimaal 500.000 euro vrij besteedbaar)

Concept

Vermogende particulieren voelen zich zeer verantwoordelijk ten aanzien van hun vermogen. Ze zitten niet te wachten op banken die menen grappig te moeten zijn over ‘veel geld’ (een populaire aanpak bij private banken) en ook niet op accountmanagers die menen je te moeten ‘vertroetelen’ (de andere aanpak van banken). Een simpele maar onderscheidende positionering was de oplossing: Serious money. Taken seriously

Media- en middelenstrategie

Het hoofdmedium radio lijkt geen logische keuze voor een bank die zich richt op 100.000 Nederlanders. Inderdaad is er sprake van een enorme waste. Er is echer geen ander mediaum dat de hele groep kan bereiken en uit de kosten-baten analyse bleek dat de financiele waste ruimschoots gecompenseerd werd door aanwas van nieuwe klanten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken