Screen jezelf en kom bij de politie.

Screen jezelf en kom bij de politie.

Categorie
Personeel
Adverteerder
Politie
Bureau
Maximum
Jaar
2011
Paginanummer
433

Winnaar 2011

Doelstelling

Primair: kwalitatief betere sollicitanten werven voor de populaire werkgever politie en de hoge uitval in het selectieproces te verminderen. Secundair: bijdragen aan het versterken van het gezag.

Doelgroep

17-25-jarige (v)mbo'ers met de juiste mentaliteit

Concept

De zelfselecterende wervingscampagne doorbreekt het droombeeld dat politiewerk alleen maar spannend is en maakt de doelgroep ervan bewust welke eigenschappen nodig zijn om agent te worden. Alle uitingen leiden naar screenjezelf.kombijdepolitie.nl, een voorportaal van de recruitmentsite. Hierop staan korte films waarin drie competenties worden getest: kracht, voelen en integriteit. Elke film eindigt met de vraag 'Wat doe jij?'. Na het maken van een keuze krijgt de kijker van politiestudenten te horen hoe zij in de opleiding worden voorbereid op deze situatie.

Media- en middelenstrategie

Face-to-face contact op evenementen, online media (SEO+SEA, banners, Facebook ads, promoted tweets, hyvertising), eigen social media pagina's, DM-acties, print, outdoor, indoor, tv-commercial.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken