Schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first

Schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first

Categorie
Retail
Adverteerder
JUMBO SUPERMARKTEN
Bureau
Alfred International
Jaar
2020
Paginanummer
342

Winnaar 2020

Doelstelling

Creëer interesse en traffic door specifieke doelgroepen te confronteren met de voordelen die online boodschappen doen voor hen heeft.

Doelgroep

In samenwerking met Google identificeren we o.b.v. data specifieke groepen met een (latente) behoefte aan online shoppen. Bijvoorbeeld klussers/verhuizers en ouders van baby's, die hun handen al vol genoeg hebben. Of sporters en gezonde eters, voor wie het belangrijk is dat gezond eten altijd in huis is.

Merkomschrijving

Jumbo gelooft dat boodschappen doen wél leuk kan zijn, geen noodzakelijk kwaad dat we zo snel en efficiënt mogelijk moeten afronden. Dit geldt ook voor online boodschappen doen: dit moet niet puur voelen als een efficiencyslag, maar als een vriendelijke oplossing in jouw dagelijks leven.

Concept

Door uit te gaan van specifieke klantbehoeftes, wordt de boodschap beter getarget. En veel belangrijker: we ráken de doelgroep, met de juiste emotie. Om de herkenbaarheid van die emotie én de herkenbaarheid van Jumbo zo groot mogelijk te maken, investeren we in online video's met de Jumbo familie in herkenbare situaties. Neuro research en YouTube-data bewijzen herkenning binnen een split second én dat aandacht lang wordt vastgehouden. Dankzij die instant herkenning kunnen we nog voor de skip-button de behoefte laten zien én Giorgio presenteren, de vriendelijke Jumbo bezorger, die met de oplossing hun dagelijks leven binnenwandelt. Ook onze bezorger wordt steeds vaker herkend, ook uit andere (tv-)campagnes van Jumbo.

Media- en middelenstrategie

De campagne heeft een full funnel approach volgens Google's SEE-THINK-DO model. Boven in de funnel worden awareness en attitude vergroot met 15 sec. skippable online video's en 6 sec. online en social video's. Lager in de funnel converteren we de interesse naar bestellingen, met korte social animaties en display banners. Voor bepaalde doelgroepen voegen we op dat niveau zelfs specifieke aanbiedingen toe, zoals luiers voor ouders met baby's. We optimaliseren de campagne continu met data van Google en YouTube in combinatie met neuro research. Zo worden nieuwe doelgroepen toegevoegd, video's en boodschappen aangescherpt en zelfs aangepast naar corona-proof versies, waarbij Giorgio de juiste afstand houdt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken