SCARLET

SCARLET

Categorie
Durables
Adverteerder
LG Electronics
Bureau
Brand New Telly Industries / Mindshare
Jaar
2008
Paginanummer
212

Doelstelling

Introductie van een nieuwe lijn TV’s van LG Electronics, Scarlet. Gebruik daarbij de kracht van massamedia ondersteund door geloofwaardige redactionele content.

Doelgroep

Man vrouw 18 / 34

Concept

Een product introductie met 2 duidelijke fases. In de eerste fase laten we mensen geloven dat er een nieuwe Amerikaanse hit tv-serie aankomt. Een TVC met sterrencast moet er voor zorgen dat de PR Machine gaat lopen. Helaas mist de internationale campagne lokale relevantie. Brand New Telly schrijft voor Micky Hoogendijk een rol in de serie. We fotograferen Micky in Amsterdam en monteren haar in de trailer (TVC). Ze krijgt een script en moet zelf de pers overtuigen van haar rol in Scarlet. In de tweede fase maken we bekend dat het niet gaat om een tv serie, maar om een nieuwe serie TV’s.

Media- en middelenstrategie

De succesvolle PR campagne sluit naadloos aan op de mediamix van Mindshare. De campagne bestaat o.a. uit TVC’s, print, online en meer dan 550 redactionele stukken in o.a RTL Boulevard, de Telegraaf en de ochtendshow van Q-music.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken