Say it witcha booty

Say it witcha booty

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
G-STAR RAW
Bureau
The Family Amsterdam
Jaar
2021
Paginanummer
474

Winnaar 2021

Doelstelling

Primair: Merkbekendheid en ‘brand love’ vergroten. Buzz creëren door de samenwerking met Snoop Dogg. Het claimen van denim-autoriteit door middel van een perfecte fit (the booty). Secundair: verkoop stimuleren.

Doelgroep

25-45-jarigen in key markets: USA, Nederland, Duitsland, Zuid-Afrika, Japan.

Merkomschrijving

G-Star RAW is een Nederlands kledingmerk, opgericht in 1989. Hardcore Denim is de filosofie waarmee G-Star de grenzen van denim design en vakmanschap continu verschuift. Met innovatie, duurzaamheid en creativiteit als kern, daagt het merk de industriestandaard uit met baanbrekende stijlen.

Concept

Bij denim draait alles om de pasvorm. Het is de nummer één reason to buy denim. Al sinds 2019 speelt ‘the booty’ op vele manieren de hoofdrol in G-Star merkcampagnes.

G-Star kent een lange traditie van samenwerkingen met ‘true originals’. Authentieke en unieke talenten in een bepaald vakgebied: ‘masters in their craft’. Snoop Dogg is zo’n levende legende. Naast een wereldberoemde hiphop-artiest is hij een van de meest invloedrijke figuren in de entertainmentsector. Met fans over de hele wereld en in elke leeftijdscategorie.

De campagne verenigt G-Star’s Hardcore Denim filosofie met Snoop’s typerende mix van hiphop, humor, stijl en liefde voor het achterwerk. De samenwerking komt tot leven in een video waarin op verrassende manieren de denim booty wordt gevierd. De perfecte G-Star denim komt langs op mannen, vrouwen, eilanden, buxushagen, luchtballonnen en natuurlijk… Doggs!

Startpunt voor de campagne is de lancering van Snoop Dogg’s speciaal voor deze G-Star campagne ontwikkelde nieuwe single: ‘Say It Witcha Booty’.

Media- en middelenstrategie

De 360° campagne is opgezet als een Burst gevolgd door een Wave. Met de Burst werd de custom-made track ‘Say It Witcha Booty’ gelanceerd via een grootschalige multimediale campagne in paid media (tv, paid social/OLV (FB/IG/PIN/YouTube), radio, (D)OOH) en gebruikmakend van owned media (eigen site, app, feature page, CRM, newsletter, eigen winkels (bijbehorende kledinglijn, etalage, instore, digital screens, music in store)). Vervolgens werd de Wave van buzz veroorzaakt door de inzet van influencers, pr, partners, activaties en fans (#sayitwitchabooty), waarvan het merendeel bestond uit earned media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken