Naast een algemene ‘thema’ TVC zijn er allerhande acties en middelen om en met Pieter van den Hoogenband ingezet. Allemaal tot doel mensen aan het zwemmen te krijgen. Zo kon je op de site o.a. een persoonlijk trainingsprogramma samenstellen om te gaan trainen voor één van de Sanex Uurchallenges, georganiseerd door het hele land. Verschillende BN’ers’, zoals Lieke van Lexmond en de redactrice van Topsanté werden gevolgd tijdens hun voorbereiding. In de winkel kreeg je bij aanschaf van twee Sanex-producten gratis “Pieter van den Hoogenband Zwempeddels”, om sneller te zwemmen. Later in de campagne kon men bij aanschaf van een Sanex-product een gratis zwemkaartje downloaden en maakte je kans op een zwemclinic met Pieter. Alle acties werden ondersteund op tv, print, radio, verpakking, online en in store. Tijdens de Olympische Spelen, de dag nadat Pieter van den Hoogenband zijn 100 meter ‘vrije slag’ had gezwommen, hebben we een 1/1-advertentie in de Telegraaf geplaatst. Dit om Pieter van den Hoogenband te bedanken voor al zijn mooie momenten.