SANEX ACTIVATIE CAMPAGNE; PIETER VAN DEN HOOGENBAND

SANEX ACTIVATIE CAMPAGNE; PIETER VAN DEN HOOGENBAND

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Sara Lee Household & Bodycare
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2008
Paginanummer
396

Doelstelling

Het doel van de campagne is de relevantie van het merk Sanex te vergroten door de “gezonde huid” positionering en de emotionele binding met het merk te vergroten.

Doelgroep

Jonge vrouw van 32, getrouwd, 2 kinderen en een parttimebaan. Zij heeft de ambitie om een actief leven te leiden en ze sport al regelmatig. Maar soms heeft ze een extra stimulans nodig om tijd vrij te maken om actief en gemotiveerd te blijven, omdat ze al erg druk is met werk, vrienden etc. Naast haar actieve leven wil ze ook genoeg tijd spenderen aan haar gezin.

Concept

Sanex en Pieter van den Hoogenband willen heel Nederland stimuleren te gaan zwemmen, om fit en gezond te blijven. Want Sanex is het gezondste huidverzorgingsmerk en zwemmen is de allergezondste sport die er is voor je lijf! Sanex & Pieter gaan samen de ‘Sanex Swim challenges’ organiseren. Pieter is je motivator en persoonlijke coach.

Media- en middelenstrategie

Naast een algemene ‘thema’ TVC zijn er allerhande acties en middelen om en met Pieter van den Hoogenband ingezet. Allemaal tot doel mensen aan het zwemmen te krijgen. Zo kon je op de site o.a. een persoonlijk trainingsprogramma samenstellen om te gaan trainen voor één van de Sanex Uurchallenges, georganiseerd door het hele land. Verschillende BN’ers’, zoals Lieke van Lexmond en de redactrice van Topsanté werden gevolgd tijdens hun voorbereiding. In de winkel kreeg je bij aanschaf van twee Sanex-producten gratis “Pieter van den Hoogenband Zwempeddels”, om sneller te zwemmen. Later in de campagne kon men bij aanschaf van een Sanex-product een gratis zwemkaartje downloaden en maakte je kans op een zwemclinic met Pieter. Alle acties werden ondersteund op tv, print, radio, verpakking, online en in store. Tijdens de Olympische Spelen, de dag nadat Pieter van den Hoogenband zijn 100 meter ‘vrije slag’ had gezwommen, hebben we een 1/1-advertentie in de Telegraaf geplaatst. Dit om Pieter van den Hoogenband te bedanken voor al zijn mooie momenten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken