Samsung’s Shoot Wow Share Now Live Foto Expositie

Samsung’s Shoot Wow Share Now Live Foto Expositie

Categorie
Durables
Adverteerder
Samsung Electronics Nederland
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Jaar
2012
Paginanummer
217

Nominatie 2012

Doelstelling

Laat zien dat je met Samsung NX camera's je mooiste foto's direct kunt delen via internet

Doelgroep

Digital minded fotografieliefhebbers

Concept

Sinds de digitale camera worden steeds minder foto's geprint. Foto's deel je tegenwoordig online en bekijk je op een scherm. Samsung speelt daar op in met haar NX camera's. Daarmee deel je foto's direct via ingebouwd WiFi. In hoge kwaliteit. We brachten dit onder de aandacht met een foto expositie zonder geprinte foto's. Vanuit 4 landen stuurden 5 straatfotografen 2 dagen lang hun beste foto's naar de expositie. Daar verschenen ze live. Op Smart TV's.

Media- en middelenstrategie

Op on- en offline nieuws, gadgets, fotografie en & lifestyle media plaatsten we aankondigingen voor de gratis expositie in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Op Facebook verschenen een teaser, banners en een app waar bezoekers hun zelfportret -gemaakt tijdens de expositie- konden downloaden en delen. Ook hebben de 5 fotografen hun eigen sociale netwerk ingezet, waarmee we direct in het hart van de doelgroep kwamen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken