Samsung Valentijn: ‘It’s a Match!’

SAMSUNG NEDERLAND / Boomerang Agency

Bekijk deze campagne op pagina 209 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
SAMSUNG NEDERLAND
Bureau
Boomerang Agency
Account
Bobbie Kleijne
Copy
Marco van Houwelingen, Eldin Fetahovic
Art
Joren Schröder, Rico de Lange
Strateeg
Michiel Wolters
Opdrachtgever
Marius Klijzing, Naomi de Jonge, Steffany van der Hout
Film/Productiemaatschappij
Boomerang Motion
Editor
Jasper Timmermans, Pim van Kempen
Muziek
Soundsright
RTV-producer
Milou van den Bosch, Thom Specht
In samenwerking met
StoryTEQ
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAMSUNG NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boomerang Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Breng de nieuwe Samsung A-series onder de aandacht bij millennials door middel van een uniek concept dat rond Valentijnsdag gelanceerd zal worden.

Doelgroep

Millennials

Strategie/Concept

Om de Samsung A-series onder de aandacht te brengen bij millennials, creëerde Boomerang Agency een unieke gepersonaliseerde video. Millennials nemen hun online aanwezigheid erg serieus. Middels de video kregen zij rond Valentijnsdag de unieke kans om te zien hoe hun online profiel beoordeeld werd door gebruikers van een dating-app. De video integreert informatie van het Facebook profiel van de gebruiker (zoals de profielfoto en de leeftijd) om een uniek verhaal te creëeren. Wordt jouw profiel 'geliked' door de groep vrienden of vriendinnen in de video? De enige manier om daar achter te komen is door zelf een video aan te maken!

Media- en middelenstrategie

Via een unieke URL konden gebruikers hun eigen video aanmaken, en deze konden zij vervolgens delen op hun Facebook profiel. Zonder mediabudget heeft de video meer dan 94 miljoen mensen in 191 verschillende landen bereikt.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen