Samsung SmartSuit

SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX / Cheil Amsterdam

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 167 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Amsterdam
Account
Mariska Kloezen, Janita Veenstra, Matthijs van Schie
Copy
Norman Groenewegen, Thijs de Boer
Art
Pepijn Spanjerberg
Strateeg
Roen Roomberg
Opdrachtgever
Gerben van Walt Meijer, Roos Bulder, Femke Koenen, Steffany Sprong - van der Hout
Film/Productiemaatschappij
Eyeforce
Editor
Freewheel Stories, Brandspanking
Muziek
Terry Devine King
RTV-producer
Pirke Productions
Illustraties
Woodwork
In samenwerking met
Starcom, Mario Piepenbrink B.V.
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Cheil Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Claim het Olympische sponsorship waarbij de tagline 'Do What You Can't wordt geladen en vergroot de Proud-to-Own-merkwaarde.

Doelgroep

Sportliefhebbend Nederland.

Strategie/Concept

Als je als innovatief merk je sponsorship wilt claimen, is logo's plakken niet genoeg. Zeker niet als je tagline 'Do What You Can't' is. We hebben er daarom niet voor gekozen om alleen een logo op een pak te plakken. We hebben een heel nieuw pak gemaakt: het Samsung SmartSuit.

Media- en middelenstrategie

Na de reveal met gigantische media-aandacht hebben we de SmartSuit story doorvertaald naar ATL-uitingen, campagne video's, retailcampagnes en social media-content voor awareness, waardering en engagement. Tijdens de Spelen hebben we onze betrokkenheid getoond en waardering gegenereerd via branded content, social inhaakvideo's en realtime-felicitaties.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen