Samsung SmartSuit

Samsung SmartSuit

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
167

Winnaar 2018

Doelstelling

Claim het Olympische sponsorship waarbij de tagline 'Do What You Can't wordt geladen en vergroot de Proud-to-Own-merkwaarde.

Doelgroep

Sportliefhebbend Nederland.

Merkomschrijving

Samsung streeft voortdurend naar het doorbreken van barrières met technologie en innovatie. Deze mentaliteit is vertaald naar: 'Do What You Can't'. Samsung is World Wide Partner van de Olympische Spelen waarbij elk land een eigen lokale invulling mag geven. In NL sponsort Samsung shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting.

Concept

Als je als innovatief merk je sponsorship wilt claimen, is logo's plakken niet genoeg. Zeker niet als je tagline 'Do What You Can't' is. We hebben er daarom niet voor gekozen om alleen een logo op een pak te plakken. We hebben een heel nieuw pak gemaakt: het Samsung SmartSuit.

Media- en middelenstrategie

Na de reveal met gigantische media-aandacht hebben we de SmartSuit story doorvertaald naar ATL-uitingen, campagne video's, retailcampagnes en social media-content voor awareness, waardering en engagement. Tijdens de Spelen hebben we onze betrokkenheid getoond en waardering gegenereerd via branded content, social inhaakvideo's en realtime-felicitaties.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken