Samsung SmartSuit

Samsung SmartSuit

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
460

Nominatie 2018

Doelstelling

Claim het Olympische sponsorship waarbij de tagline 'Do What You Can't wordt geladen en vergroot de Proud-to-Own-merkwaarde.

Doelgroep

Sportliefhebbend Nederland.

Merkomschrijving

Samsung streeft voortdurend naar het doorbreken van barrières met technologie en innovatie. Deze mentaliteit is vertaald naar: 'Do What You Can't'. Samsung is World Wide Partner van de Olympische Spelen waarbij elk land een eigen lokale invulling mag geven. In Nederland sponsort Samsung de shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting.

Concept

Als je als innovatief merk je sponsorship wilt claimen, is logo's plakken niet genoeg. Zeker niet als je tagline 'Do What You Can't' is. We hebben er daarom niet voor gekozen om alleen een logo op een pak te plakken. We hebben een heel nieuw pak gemaakt: het Samsung SmartSuit.

Media- en middelenstrategie

In februari 2017 begon de zoektocht naar een relevante invulling van het sponsorship. Na een half jaar R&D en samenwerking met de shorttrack-bondscoach en KNSB-bewegingswetenschapper was het Samsung SmartSuit operationeel. Maandenlang werd er in het diepste geheim mee getraind. FASE 1. Begin januari 2018 startte de campagne met een PR-offensief. Toen de buzz over Olympische innovaties op z'n hoogtepunt was, nodigden we de pers uit in Thialf. Het Samsung SmartSuit ging de hele wereld over! Vervolgens hebben we uitgelegd hoe het Samsung SmartSuit tot stand is gekomen. Met branded content en via Youtube en Facebook met 13"(target) en 60"(retarget) campagnevideo's. FASE 2. Vlak voor en tijdens de Spelen toonden we onze intense betrokkenheid door de atleten succes te wensen via TVC, billboarding en mega-OOH: 'Sjinkie en Suzanne, Do What You Can't!'. Voor extra waardering en engagement zetten we social inhaakvideo's in om Sjinkie en Suzanne aan te moedigen en te feliciteren. Om de Proud-to-Own merkwaarde extra te vergroten, kozen we voor realtime advertising via DOOH en Google Moment. Binnen 1 minuut nadat Schulting over de streep kwam, zag heel Nederland op straat en online dat ze iets had gedaan wat eigenlijk niet kon: Olympisch shorttrack goud winnen. Binnen de campagne integreerden we ook een trade-in-promotie binnen de retailkanalen. Via tag-on, OOH, POS en In-store video's werd het voordeel aangeprezen met de aanmoediging 'Ga vol voor de winst'.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken