In februari 2017 begon de zoektocht naar een relevante invulling van het sponsorship. Na een half jaar R&D en samenwerking met de shorttrack-bondscoach en KNSB-bewegingswetenschapper was het Samsung SmartSuit operationeel. Maandenlang werd er in het diepste geheim mee getraind.
FASE 1. Begin januari 2018 startte de campagne met een PR-offensief. Toen de buzz over Olympische innovaties op z'n hoogtepunt was, nodigden we de pers uit in Thialf. Het Samsung SmartSuit ging de hele wereld over! Vervolgens hebben we uitgelegd hoe het Samsung SmartSuit tot stand is gekomen. Met branded content en via Youtube en Facebook met 13"(target) en 60"(retarget) campagnevideo's.
FASE 2. Vlak voor en tijdens de Spelen toonden we onze intense betrokkenheid door de atleten succes te wensen via TVC, billboarding en mega-OOH: 'Sjinkie en Suzanne, Do What You Can't!'. Voor extra waardering en engagement zetten we social inhaakvideo's in om Sjinkie en Suzanne aan te moedigen en te feliciteren.
Om de Proud-to-Own merkwaarde extra te vergroten, kozen we voor realtime advertising via DOOH en Google Moment. Binnen 1 minuut nadat Schulting over de streep kwam, zag heel Nederland op straat en online dat ze iets had gedaan wat eigenlijk niet kon: Olympisch shorttrack goud winnen. Binnen de campagne integreerden we ook een trade-in-promotie binnen de retailkanalen. Via tag-on, OOH, POS en In-store video's werd het voordeel aangeprezen met de aanmoediging 'Ga vol voor de winst'.