Samen tegen kinderkanker, geef KiKa de 10!

STICHTING KINDEREN KANKERVRIJ / Goud Activatie

Bekijk deze campagne op pagina 332 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
STICHTING KINDEREN KANKERVRIJ
Titel
Goed doel
Bureau
Goud Activatie
Account
Maaike Peters
Copy
Norman Groenewegen, Joost Hammann
Art
Diederik van Kollem, Roel Verhoeven
Strateeg
Charles Borremans, Coen Ruseler
Opdrachtgever
Frits Hirschstein
Fotografie
Beeldschoon Studio
In samenwerking met
AVROTROS, JCDecaux, Niehe Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STICHTING KINDEREN KANKERVRIJ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Ontwikkel een landelijke campagne, die (potentiële) giftgevers aanzet om geld te doneren t.b.v. de strijd van KiKa tegen kinderkanker.

Doelgroep

Alle Nederlanders.

Strategie/Concept

Om in 2025 95% van de patiëntjes te kunnen genezen, werft KiKa niet aflatend fondsen in de strijd tegen kinderkanker. In het voorjaar van 2015 koos KiKa voor een 10-daagse campagne, waarbij concreet om een gift van 10 euro werd gevraagd: 'Geef KiKa de 10!'. Met twee opgestoken handen kreeg de actie een visual device, die beeldend 'de 10' aangaf en aansloot op het KiKa-logo, waarin 2 handafdrukken zijn verwerkt. Om ook kinderen zélf bij campagne te betrekken, is een scholenactie opgezet. Ondernemende scholieren kregen 10 euro om daar op leuke manier meer geld van te maken. De 10 best presterende kinderen waren speciale gast tijdens de KiKa-tv-show, die op 20 mei door AVROTROS werd uitgezonden.

Media- en middelenstrategie

Off- en online advertenties; outdoor; website; televisieshow; speciale videoclip 'Je vecht nooit alleen'; KiKa-scholenactie; PR en free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen