Samen sterk voor vrijwilligerswerk

Samen sterk voor vrijwilligerswerk

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
DE VOLKSBANK
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2021
Paginanummer
114

Nominatie 2021

Doelstelling

Het maken van maatschappelijk impact door heel Nederland (18+) te enthousiasmeren zich een uurtje in te zetten voor een ander. Versterken van het maatschappelijk profiel van de Volksbank. Met als bewijsvoering de samenwerking met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar.

Doelgroep

Nederland telt behoorlijk wat vrijwilligers, maar de vraag naar hulp neemt toe. Het is daarom belangrijk dat de groep vrijwilligers wordt uitgebreid. Met deze campagne laten we aan heel Nederland 18+ zien hoeveel lol je aan een uurtje vrijwilligerswerk kan beleven.

Merkomschrijving

De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. En met 3,2 miljoen klanten de meest maatschappelijke bankgroep van Nederland. Bij de Volksbank draait het niet alleen om geld maar ook om een beter Nederland, waarin we er zijn voor elkaar.

Concept

De Volksbank laat samen met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar zien dat je met een uurtje vrijwilligerswerk al een wereld van verschil kunt maken. Het is een van de manieren waarop de maatschappelijke bank investeert in een beter Nederland. Niet alleen met geld maar ook met tijd. Zo worden de 3500 medewerkers van de Volksbank aangemoedigd zich onder werktijd vrijwillig in te zetten voor een ander. Enthousiasmeren we klanten om mee te doen. En activeren we heel Nederland met een wervingscampagne door te laten zien hoe laagdrempelig en leuk vrijwilligerswerk kan zijn. Want een uurtje is al heel veel waard en met alle uurtjes opgeteld maken we Nederland echt beter voor elkaar.

Media- en middelenstrategie

We hadden geen beter moment kunnen kiezen om deze wervingscampagne te lanceren. Juist in een tijd van sociale beperkingen, is het belangrijk dat we ons blijven inzetten voor de mensen om ons heen. In oktober 2021 introduceerden we de samenwerking met NLvoorelkaar aan het Nederlandse publiek op TV en online video. In december volgden we de introductie op met een hartverwarmende activatie op TV, online video en in PR. Hierin riepen wij op om naar vrijwilligersplatform NLvoorelkaar te gaan, waar op dat moment 12.000 lokale hulpvragen open stonden. In de onderliggende content laag op social media lieten medewerkers van de Volksbank en influencer Everon Jackson Hooi zien dat een uurtje vrijwilligerswerk heel veel waard is.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken