SAMEN STA JE STERKER. DAT IS HET IDEE.

Rabobank Nederland / N=5

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 100 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Leontien Twijnstra
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
STEFAN WINK, NIELS VAN DE VELDE, TOM VAN LAARHOVEN
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (Regisseur: Michael Wong)
Editor
Michael Horvers
Muziek
‘You’re so cool’, Hans Zimmer
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Peter Hebbing/Michael Wong, Ruud Hoornstra
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Introductie van de nieuwe campagne ‘Een bank met ideeën’ die het mentale marktleiderschap van de Rabobank moet vergroten door de unieke kracht van de coöperatieve opvattingen te communiceren.

Doelgroep

Heel Nederland, zowel particulier als zakelijk.

Strategie/Concept

Het nieuwe campagnethema ‘Een bank met ideeën’ zal volledig in het teken staan van de coöperatieve opvattingen van de Rabobank. De coöperatie is immers de kern van de identiteit. Elke keer weer wordt een coöperatieve opvatting belicht waarmee klanten hun voordeel kunnen doen. In deze introductiecampagne starten we met het oeridee van de Rabobank: samen sta je sterker. Individuele klanten vertellen samen het verhaal, omdat ze samen de bank zijn en de koers bepalen. Want in een coöperatie zijn het niet de aandeelhouders die beslissen maar de leden. En iedere klant kan lid worden. De klant komt daarom letterlijk centraal te staan in de communicatie: op de oranje stip die het Rabo kompas uit het logo symboliseert. Dat is de gedachte. Dat is het idee.

Media- en middelenstrategie

Tv is ingezet omdat hiermee het grootste bereik wordt opgebouwd. Bovendien kan het de emotie toevoegen die de corporate boodschap aantrekkelijker maakt. Daarnaast zijn radio, print, internet en POS-materialen ingezet om de corporate boodschap van de TVC te ondersteunen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen