Samen de zorg vooruit brengen

Samen de zorg vooruit brengen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
VGZ
Bureau
DEAR
Jaar
2020
Paginanummer
220

Winnaar 2020

Doelstelling

Als de tweede grote zorgverzekeraar maakt VGZ zich sterk om de zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar houden.
De campagne moet de toonaangevende rol van VGZ in de transformatie van de zorg bevestigen en voor een brede doelgroep relevant maken.

Doelgroep

Zorgverzekerden die nú een scherpe premie en goede service verwachten én verzekerd willen zijn van goede en betaalbare zorg in de toekomst.

Merkomschrijving

VGZ onderscheidt zich van de andere grote zorgverzekeraars met de 'zinnige zorg'-strategie: samen met zorgverleners werken aan betere zorg voor de patiënt tegen lagere kosten. Door slimme ideeën uit de zorg voor iedereen beschikbaar te maken, hebben we er allemaal iets aan.

Concept

De zorg in Nederland is goed en dat willen we graag zo houden, want goede zorg is voor iedereen onmisbaar. Maar hoe moet dat, nu er te weinig personeel is en de kosten blijven stijgen? Een complex vraagstuk dat iedereen raakt, maar waar geen enkel ander verzekeringsmerk een handelingsperspectief voor biedt.
In de campagne laat VGZ zien hoe ze samen met zorgverleners een beweging in gang heeft gezet om de zorg te vernieuwen. Dat leidt tot meer tijd voor de patiënt en digitale innovaties om beter behandeld te worden. Door voor VGZ te kiezen steun je deze aanpak. Zo bereiken we samen meer en brengen we de zorg vooruit. VGZ weet deze 'purpose' te combineren met concrete klantvoordelen: declaraties razendsnel uitbetalen, of wachtlijstbemiddeling om sneller behandeld te worden. Zo zijn de 'we-benefits' (oplossingen voor de toekomst van de zorg) in balans met de 'me-benefits' (wat we concreet voor jou als verzekerde nu doen). De toon & stijl van de campagne is echt en menselijk, de voorbeelden simpel en concreet. Dit maakt het voor iedereen relevant en tastbaar.

Media- en middelenstrategie

De geïntegreerde campagne start rond Prinsjesdag, als de interesse voor zorg en zorgverzekeringen toeneemt. In 'See' vertellen we via on- en offline bereiksmedia het merkverhaal: waarom & hoe VGZ de zorg vooruitbrengt en welke benefits dat oplevert. In 'Think' verdiepen we de cases uit de 'See' laag, voegen meer voorbeelden toe en segmenteren daarmee online op relevante doelgroepen. In 'Do' voegen we activerende CTA's toe. De campagne is ongekend succesvol, álle doelstellingen worden ver overtroffen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken