Samen beter de winter door 2011

Samen beter de winter door 2011

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ANWB
Bureau
Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
90

Doelstelling

De relevantie van ANWB zit hem in de vereniging die bestaat uit 4 miljoen leden. Echter, de leden voelen zich eerder klant van ANWB, dan lid van een bruisende vereniging. Tijd om het verenigingsgevoel nieuw leven in te blazen en de relevantie en kracht van ANWB voor iedereen duidelijk te maken.

Doelgroep

Alle huidige leden en dan met name de leden die zich alleen klant voelen en niet lid. En natuurlijk specifieke segmenten binnen Nederland die nog geen lid zijn.

Concept

We weten allemaal dat het weer winter wordt, maar elk jaar opnieuw blijkt de winter toch weer onverwacht te komen met alle narigheid van dien: files, pech en ongelukken. Door de kracht van 4 miljoen leden te bundelen, besparen de leden niet alleen elkaar, maar ook heel Nederland een hoop winterellende. En komen we samen beter de winter door.

Media- en middelenstrategie

Elk lid krijgt een boekje met wintertips om elkaar de winter door te helpen. De leden kopen samen voordelig winterbanden, voeren landelijk accuchecks uit, voorzien 400.000 (kinder)fietsen van betere verlichting, introduceren gladheidsmelder.nl om elkaar te waarschuwen, delen 5.000 snowsteps uit aan mensen die moeilijk ter been zijn, halen strooizout op in de winkel en doneren ruim 2.100 Victor Veilig-poppen aan Veilig Verkeer Nederland. Deze enorme operatie heeft het nieuwe thema van de ANWB 'Samen beter uit' zeer geslaagd tastbaar gemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken