SAILTRAIN

SAILTRAIN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NEDERLANDSE SPOORWEGEN
Bureau
PPGHJWT
Jaar
2005
Paginanummer
138

Doelstelling

De belangrijke rol van NS als vervoerder duidelijk maken tijdens een groot evenement als SAIL. Mensen stimuleren tijdens SAIL de trein naar Amsterdam te nemen. (NS vervoerde 1,2 miljoen mensen in 4 dagen naar SAIL).

Doelgroep

Iedereen die overweegt SAIL te bezoeken, media (pers).

Concept

De trotse SAIL beleving laten afstralen op NS en met een knipoog mensen duidelijk maken dat NS een belangrijke rol speelt in het vervoer van bezoekers van en naar SAIL. Tegelijkertijd de verkoop van de NS Zomertoer een extra impuls te geven door consumenten kans te laten maken op een VIP tour met de varende NS SailTrain.

Media- en middelenstrategie

De Sailtain! Een varende trein die tijdens het evenement een miljoen toeschouwers bereikt, en die zeer PR-geniek is. Middels een tour met de SailTrain door Nederland, free publicity genereren (iedere krant en TV zender heeft er aandacht aan besteed). Daarnaast een TV commercial die middels de SailTrain mensen oproept de trein te nemen naar SAIL, en idem stationsposters en stationsbanieren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken