Sail 2015 – smart

DIRK / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 396 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DIRK
Titel
Supermarkt
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Ruben Vos
Copy
Hans van Nood
Art
Barend Stegeman & Wessel Beumer, Remy Kurpershoek
Strateeg
Piet Hein Smit
Opdrachtgever
Loes de Jong
In samenwerking met
Raúl & Rigel
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DIRK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

In 2015 deed wereldevenement SAIL Amsterdam aan. Omdat de stad ook de thuishaven is van supermarktketen Dirk - in 1942 opende hier de eerste winkel - was het logisch dat de retailer onderdeel zou zijn van het spektakel. Maar wel op een manier die past bij de goedkoopste supermarkt van Nederland: dus met minimale middelen maximale zichtbaarheid genereren.

Doelgroep

Primair: de 1,7 miljoen bezoekers van SAIL. Secundair: de rest van Nederland.

Strategie/Concept

Er werd een vloot aan boten volgeladen met producten, die al varend gratis werden uitgedeeld aan bezoekers op het water en langs de kade. Later meerden de boten aan langs de Oosterdokskade en vormden de eerste Floating Market van Nederland. In totaal zijn er 18.000 producten weggegeven met evenzoveel herkenbare Dirk tassen.

Media- en middelenstrategie

Uitsluitend owned en earned inzet. De Floating Market werd aangekondigd via de eigen Facebookpagina en folder. Free publicity deed de rest.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen