SAIL 2005

SAIL 2005

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
POSTBANK
Bureau
Leukwerkt Worldwide (campagne), Brandbase (event)
Jaar
2005
Paginanummer
88

Winnaar 2005

Doelstelling

Bouw het traditionele sponsorschap van SAIL uit naar een onconventionele merkcampagne. Met als doel om de zichtbaarheid en sympathie voor het merk de Postbank te creëren.

Doelgroep

De Postbank wil het contact op SAIL benutten om de merkvoorkeur bij met name de doelgroep 20-40 te verhogen. Lastig als je je bedenkt dat de gemiddelde leeftijd tijdens de vorige SAIL (2000) op 42 jaar lag. Mede door de Postbank-activiteiten zal er dus een jonger publiek aangesproken moeten worden.

Concept

Niet alleen tijdens het evenement actief zijn, maar al ervoor beginnen. Met crossmediale communicatie, maar ook alvast met eigentijdse SAIL gerelateerde activiteiten. Zo krijgt de jongere doelgroep alvast een signaal dat SAIL in 2005 ook interessant is voor hen. Dat de Postbank erin is geslaagd de eerste twee drijvende stadstranden ter wereld tijdens SAIL te realiseren en voor iedereen toegankelijk te maken versterkt de aantrekkingskracht van SAIL (en de Postbank) voor de doelgroep. En uiteraard met de blauwe Postbankleeuw als prominente gastheer en blikvanger (door alle stunts die hij op het water uitvoerde).

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan het evenement crossmediaal via massamedia (abri’s), internet, viral marketing acties, interne promoties en een omvangrijk PR-offensief. Zo werd de speciale, door de nummer 3 DJ van de wereld, Armin van Buuren, gemaakte SAILtrack ‘Hymne’, circa 40.000 keer gedownload vanaf de campagnewebsite en 50.000 keer als CD uitgedeeld op Dance Valley. De speciale leeuwenpoten strandslippers werden via de website 60.000 keer aangevraagd.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken