SafeLock

KPN / N=5

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 198 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Account
Anouk Zink, Tamara Schelvis, Dewi van der Kolk, Barbara Leusink
Copy
Stefan Leendertse
Art
Carsten van Berkel, Olaf van der Geld, Jan Jesse Bakker, Renoud Netjes
Strateeg
Niels Pel, Silvia van Hooft
Opdrachtgever
Yvette Belt, Iris Jansen, Shagha Mehrasa
Film/Productiemaatschappij
code&coding, Make ’em Say, Holy Fools
Editor
Renoud Netjes
RTV-producer
Guy van der Hoop
Fotografie
Ron Gessel
In samenwerking met
Mindshare, Maak, Koolhoven & Partners, Bannerconnect, A Bigger Circle, Monalyse, Alpha.One
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Verminder smartphone gerelateerde verkeersongelukken onder fietsende kinderen.

Doelgroep

Kinderen en hun ouders.

Strategie/Concept

Onderzoek toont aan dat kinderen weerloos zijn tegen de afleidende notificaties van hun smartphones tijdens het fietsen. Daarom ontwikkelt KPN een fietsslot dat is verbonden met de smartphone en het netwerk van KPN. Tijdens het fietsen wordt al het inkomende en uitgaande data- en telefoonverkeer tijdelijk geblokkeerd. Kinderen zijn weer bereikbaar als de fiets op slot gaat. De Safe Lock oplossing is uniek in de wereld en werd internationaal bekroond. Het slot is binnenkort te koop in de KPN Winkels.

Media- en middelenstrategie

De Safe Lock is in PR geïntroduceerd en werd wereldwijd in media opgepikt. Het slot was onderdeel van de verkeersveiligheidscampagne On Bike No Phone, waarin YouTubers en influencers via Instagram kinderen bewust maakten van afleiding door notificaties tijdens het fietsen, tips gaven om afleiding te voorkomen en het slot introduceerden.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen