Saaie TV, weg ermee!

Saaie TV, weg ermee!

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Nickelodeon
Bureau
Nieuw
Jaar
2007
Paginanummer
79

Winnaar 2007

Doelstelling

Bekend maken dat Nickelodeon ‘s avonds 2 uur langer uitzendt.

Doelgroep

Kids van 4 tot 14 jaar. Communicatiedoelgroep: 11 jaar. Secundair: ouders omdat zij beslissen of de zender thuis op mag.

Concept

Voor kinderen betekent ‘2 uur extra Nick’ dat ze rond prime time eindelijk cartoons kunnen zien in plaats van volwassen TV. Daarom lieten we in de TVC’s bekende Nick-characters op deze saaie programma’s inbreken en ze van de buis verjagen.

Media- en middelenstrategie

Nickelodeon bereikte de doelgroep heel gericht met 2 TVC’s op zender. Daarnaast werden advertenties geplaatst in Donald Duck en Kidsweek en Billboards in alle grote steden. Over dit soort gebeurtenissen moet op het schoolplein gesproken worden dus zetten we een virale actie in voor extra rumoer. Op de Nick-site dook een ‘verboden filmpje’ op waarin Andries Knevel werd ‘verjaagd’. Het filmpje haalde RTL-Boulevard!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken