‘s Werelds eerste cowfluencer Liesje22 brengt Twente tijdens lockdown naar Nederlandse huiskamers.

‘s Werelds eerste cowfluencer Liesje22 brengt Twente tijdens lockdown naar Nederlandse huiskamers.

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
TWENTE MARKETING
Bureau
Lemon Scented Tea
Jaar
2020
Paginanummer
107

Doelstelling

Laat zien hoe veelzijdig Twente is en inspireer de Nederlander die thuis zit, om zodra het weer kan, Twente te overwegen als vakantiebestemming.

Doelgroep

De 'influencer volgende' Nederlander die door de lockdown nog actiever is op social media.

Merkomschrijving

Twente is een eigengereide regio met nuchtere doe-maar-gewoon humor. Twente Marketing maakte de afgelopen jaren gebruik van deze mentaliteit in diverse merkactivaties.

Concept

Liesje22 is 's werelds eerste cowfluencer. Een influencer 'op z'n Twents'. Tijdens de eerste lockdown toen iedereen thuis zat, mochten koeien wel naar buiten en liet Liesje22 op Instagram zien hoe veelzijdig én mooi Twente is.

Media- en middelenstrategie

Als een echte influencer nam Liesje22 het merkeigen Instagram-kanaal volledig over. Hier postte ze dagelijks foto's en stories met 'local' tips vol Twentse inspiratie voor to-do's. In reisblogs op visittwente.nl kwam alles samen. Met het lage budget begon Liesje22 bescheiden, maar maakte thuiszitters al snel tot fans en vond haar weg naar reguliere media. Van radio tot krant tot TV. Met als kers op de vlaai ruime aandacht bij JINEK.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken