RWANDA/RFUR

Amnesty International / bakker | linssen id

Bekijk deze campagne op pagina 387 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Amnesty International
Titel
Mensenrechtenorganisatie
Bureau
bakker | linssen id
Account
Carla Senf
Copy
Rob Linssen
Art
Maarten Bakker
Strateeg
Rob Linssen, Maarten Bakker
Opdrachtgever
Anneke Bosman
Film/Productiemaatschappij
Monkey Republic
Editor
Jonathan Mechanicus
Muziek
Aron van der Ploeg, Erik-Jan Crob
RTV-producer
Sandra Verbaas
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Amnesty International
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van bakker | linssen id
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Publieke bewustwording creëren omtrent de humanitaire tragedie in Darfur en daarmee druk uitoefenen op hen die daar iets aan zouden kunnen doen.

Doelgroep

Mensen met voldoende vorming om oog te hebben voor (on)recht in de wereld en voldoende betrokkenheid om er iets aan te willen doen, ongeacht leeftijd en politieke voorkeur.

Strategie/Concept

Om de doelgroep een geloofwaardig en aansprekend handelingsperspectief te kunnen bieden is met de campagne gewacht tot er een moment kwam om dat te kunnen bieden: het beginnen van Ban Ki-moon in zijn nieuwe baan als secretaris-generaal van de VN. Het gebruik in de campagne van alleen grafische middelen plaatst niet alleen de tragedie in Darfur in een historische context, maar houdt het onderwerp ook visueel weg van ‘zielige mensen in Afrika waar ik toch niks aan kan doen’.

Media- en middelenstrategie

Voor maximale impact op een zo relevant mogelijk moment is gekozen voor media die veel aandacht besteedden aan terugkijken en vooruitblikken: de eindejaarsuitgaven van Volkskrant Magazine en Elsevier.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen