Rules don’t rule

Mazars / ARA Groep

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 458 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Mazars
Titel
Accountancy
Bureau
ARA Groep
Account
Sanja Karreman, Raffaele Fiorini, Janneke Krijgsman
Copy
Helmut Vleugels
Art
Leon Bouwman
Strateeg
Andy Mosmans
Opdrachtgever
Yolanda van Die, Chantal Orbon
Fotografie
Sylvia Alonso
Illustraties
Meine Steenbakkers
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Mazars
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ARA Groep
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Personeel
Meer Personeel winnaars

Personeel

Doelstelling

Werf jonge, ambitieuze professionals die hun vak op een inventieve en ondernemende manier willen beoefenen. Bouw tegelijkertijd verder aan het merk Mazars, de accountantsorganisatie die zich onderscheidt door het accent te leggen op inventiviteit.

Doelgroep

Mazars heeft op de arbeidsmarkt te maken met tenminste 5 doelgroepen: 1. VWO’ers in hun eindexamenfase, 2. Afstuderende HBO/WO (met name HEAO fiscale economie en accountancy en bedrijfseconomie accountancy, fiscale economie of fiscaal recht en juristen), 3. Startersplus: met 3-5 jaar werkervaring in relevante richting, 4. Ervaren groep: vanaf 5 jaar ervaring ( tbv managers niveau) en 5. Interne doelgroepen.

Strategie/Concept

Accountantorganisaties zijn de laatste jaren steeds voorzichtiger geworden. Tegelijkertijd wordt de branche overspoeld door regels van de overheid die tot doel hebben uitwassen te voorkomen. Mazars beschouwt inventiviteit als een van de belangrijkste eigenschappen van de accountant. En meent dat het niet in belang is van ondernemers als accountants zich verschuilen achter regels. Regels mogen geen excuus zijn niet meer na te denken. Dit afwijkende standpunt in de accountancy is de basis van communicatie die bouwt aan het merk en tegelijkertijd werft. Creatief is de campagne gebouwd rond de regel ‘Rules don’t rule’. De vorm ondersteunt de onconventionele boodschap. Op events wordt gebruik gemaakt van een ‘fashionable’ dwangbuis om de positie van de concurrentie te symboliseren.

Media- en middelenstrategie

De geïntegreerde campagne bestond uit: print, DM, radio, events (modeshows op beurzen, op universiteiten en hogescholen), bannering en landingspagina’s op internet (m.n. om respons in de vorm van CV’s op te vangen).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen