Rules don’t rule

Rules don’t rule

Categorie
Personeel
Adverteerder
Mazars
Bureau
ARA Groep
Jaar
2006
Paginanummer
458

Winnaar 2006

Doelstelling

Werf jonge, ambitieuze professionals die hun vak op een inventieve en ondernemende manier willen beoefenen. Bouw tegelijkertijd verder aan het merk Mazars, de accountantsorganisatie die zich onderscheidt door het accent te leggen op inventiviteit.

Doelgroep

Mazars heeft op de arbeidsmarkt te maken met tenminste 5 doelgroepen: 1. VWO’ers in hun eindexamenfase, 2. Afstuderende HBO/WO (met name HEAO fiscale economie en accountancy en bedrijfseconomie accountancy, fiscale economie of fiscaal recht en juristen), 3. Startersplus: met 3-5 jaar werkervaring in relevante richting, 4. Ervaren groep: vanaf 5 jaar ervaring ( tbv managers niveau) en 5. Interne doelgroepen.

Concept

Accountantorganisaties zijn de laatste jaren steeds voorzichtiger geworden. Tegelijkertijd wordt de branche overspoeld door regels van de overheid die tot doel hebben uitwassen te voorkomen. Mazars beschouwt inventiviteit als een van de belangrijkste eigenschappen van de accountant. En meent dat het niet in belang is van ondernemers als accountants zich verschuilen achter regels. Regels mogen geen excuus zijn niet meer na te denken. Dit afwijkende standpunt in de accountancy is de basis van communicatie die bouwt aan het merk en tegelijkertijd werft. Creatief is de campagne gebouwd rond de regel ‘Rules don’t rule’. De vorm ondersteunt de onconventionele boodschap. Op events wordt gebruik gemaakt van een ‘fashionable’ dwangbuis om de positie van de concurrentie te symboliseren.

Media- en middelenstrategie

De geïntegreerde campagne bestond uit: print, DM, radio, events (modeshows op beurzen, op universiteiten en hogescholen), bannering en landingspagina’s op internet (m.n. om respons in de vorm van CV’s op te vangen).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken