RTL Project Glimlach – doneer met een glimlach

RTL Project Glimlach – doneer met een glimlach

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
RTL NEDERLAND
Bureau
WAVV
Jaar
2021
Paginanummer
300

Doelstelling

RTL Project Glimlach is ontstaan vanuit de wens van RTL om via een jaarlijks terugkerende inzamelingsactie haar bereik voor een goed doel in te zetten en daarmee iets goeds bij te dragen aan de maatschappij. Door kennis en bereik van platforms, presentatoren en merken belangeloos in te zetten was er een sterke overtuiging dat er een aanzienlijk bedrag opgehaald kon worden. Een inzamelingsactie voor een stichting dichtbij huis, passend bij de belevingswereld van de RTL-kijker; het verbinden van kijkers en actuele maatschappelijke thema's en vooral een glimlach toveren op het gezicht van hen die het nodig hebben.

Doelgroep

Primaire RTL doelgroep, boodschappers 25-54 jaar en boodschappers + kind; goed vertegenwoordigd in programma's als RTL Boulevard en The Masked Singer.

Merkomschrijving

RTL lanceert het merk RTL Project Glimlach, een fondsenwervingsplatform in kersttijd dat consumenten in goede & slechte tijden met elkaar verbindt.

Concept

RTL Project Glimlach is een nieuw concept, waarin de gezichten van BN'ers én (programma-) titels van álle RTL kanalen verenigd zijn en geld wordt ingezameld voor een goed doel: "RTL Project Glimlach: doneer met een glimlach voor...". Dit jaar voor Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje, een nieuwe stichting van de zeven Koninklijke kinderziekenhuizen, die de zorg voor ernstig zieke kinderen wil verbeteren. Tijdens de actie wordt aandacht gevraagd voor het verminderen van angst, pijn en stress bij kinderen die jaarlijks onder behandeling zijn. In deze terugkerende actie wordt de glimlach telkens ingezet om aandacht te vragen en geld op te halen voor een goed doel. De glimlach vormt de basis van de campagne en zie je in alle uitingen terug. Een actie gericht op een groot publiek, waarbij kijkers bereikt en geraakt worden door een combinatie van entertainment en informatie. De totale opbrengst van de actie komt volledig ten goede aan het goede doel.

Media- en middelenstrategie

Door content in goed bekeken programma's te combineren met doorvertaling online, OOH, socials, radio en print is in korte tijd veel impact, bereik en een eindstand van EUR 2.168.000,- gerealiseerd. Een kerstkaartenactie onder basisschoolkinderen leverde in twee weken tijd ruim 10.000 persoonlijke kerstkaarten op voor kinderen die met kerst in het ziekenhuis lagen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken