Rotterdam – Ga gewoon zelf

Rotterdam – Ga gewoon zelf

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ROTTERDAM PARTNERS
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
444

Nominatie 2020

Doelstelling

Zet Rotterdam op de kaart als onontdekte vakantiebestemming

Doelgroep

Nederlandse toeristen

Merkomschrijving

Rotterdam Partners promoot de stad en helpt met deze campagne Rotterdamse culturele instellingen, attracties, bedrijven en ondernemers in een moeilijk jaar aan broodnodige toeristen

Concept

Geen mooie praatjes of gelikte plaatjes zoals standaard stadspromotie, maar een Rotterdamse recht voor z'n raap-campagne. In elke uiting blokkeren we het uitzicht op bezienswaardigheden met een grote, groene oproep: Ga Gewoon Zelf! Variatie in toeristisch aanbod staat centraal om bezoekers over de stad te spreiden

Media- en middelenstrategie

Flexibele mediamix maakt bijsturen en eventueel stopzetten mogelijk. We teasen op Instagram met reisvlogs van @saltinourhair (250k volgers) en @wanderlust (35k volgers). Dan volgt de landelijke OOH-awarenesscampagne. Online adverteren we op basis van interesses (shoppen, horeca, natuur, architectuur, familievertier). Iedereen kan meedoen met de campagne. Ondernemers met de toolkit, toeristen met het Instagram AR-filter. Op gagewoonzelf.nl plan je je bezoek en boek je tours. Bij Rotterdam Tourist Info liggen papieren Ga Gewoon Zelf-stadskaarten
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken