Rokers verdienen ‘n beloning

STIVORO / Draftfcb

Bekijk deze campagne op pagina 422 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
STIVORO
Titel
Expertisecentrum voor tabakspreventie
Bureau
Draftfcb
Account
Charles Borremans, Karijn van den Bossche, Ingmar van der Zee
Copy
Norman Groenewegen, Hein Voorwinde
Art
Pepijn Spanjerberg, Sheila Speijer
Strateeg
Karlijn van den Berg, Hagar Meijler
Opdrachtgever
Marieke Wiebing, Margriet Uittenbogaard
Film/Productiemaatschappij
Technische realisatie website: DD&H
Editor
Marcel Bultman
RTV-producer
Esther Kalf
Fotografie
Merlijn Doomernik
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STIVORO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Draftfcb
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Stopintentie van rokers verhogen.

Doelgroep

Rokers uit lagere welstandsgroepen met geen of geringe stopintentie (58% van de rokers in Nederland).

Strategie/Concept

Hardnekkige rokers staan niet open voor de boodschap: ‘stop met roken’. De campagne ‘Rokers verdienen ‘n beloning’ stimuleerde hen om het tóch n’s te proberen: in ruil voor een beloning, 24 uur niet roken. Voor veel rokers is dit wel haalbaar. Primair doel: een positieve ervaring met het stoppen met roken. Die ervaring moet de stopintentie verhogen, waardoor zij meer openstaan voor de boodschap om écht te stoppen.

Media- en middelenstrategie

Print, outdoor, radio, online advertising (banners op diverse sites) en het online vriendennetwerk Hyves zijn ingezet voor activatie en traffic naar het platform www.verdieneenbeloning.nl. Hier melden rokers zich aan en krijgen ze steun en advies van medestoppers, die een 24-uurs weblog bijhouden. Verder werden er sms’jes/e-mails verstuurd om ze succes te wensen. De campagne werd ondersteund door communicatie via regionale GGD’s en bibliotheken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen