ROBIJNTJE 25 JAAR

ROBIJNTJE 25 JAAR

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND HOME AND PERSONAL CARE
Bureau
Lowe en Draft
Jaar
2005
Paginanummer
252

Doelstelling

1) Grijp het 25-Jarig bestaan van Robijntje aan om de relatie met de doelgroep te verstevigen; geef hét merkicoon inhoudelijk nieuwe waarden. 2) Laat Robijntje door een ‘brand activation platform’ meer tot leven komen én laat de beer meer passen bij de kids van vandaag (minder ‘zoet’).

Doelgroep

Vrouwen met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Wasverzachtergebruikers.

Concept

De beer gaat in zijn jubileumjaar ‘los’ door een relevante koppeling aan situaties en plekken. Relevant door aard (winkelsituaties, acties) of door functie (Berenbos); gericht op moeders en op kinderen. Op deze manier is het merk voor de doelgroep gerevitaliseerd en is zichtbaarheid gerealiseerd op nieuwe plekken.

Media- en middelenstrategie

De shift in de emotionele waarden van Robijntje werd via tv ‘beweerd’ en in promoties en commoties ‘gepresteerd’. Voor die laatste categorie werden specifieke doelgroepmedia ingezet: de Berenbos-activiteit is puur Internet, aangevuld met locatiebepaalde media (in Ouwehands Dierenpark Rhenen). Voor promoties: specifieke winkelmedia.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken