ROBIJNTJE 25 JAAR

UNILEVER NEDERLAND HOME AND PERSONAL CARE / Lowe en Draft

Bekijk deze campagne op pagina 252 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND HOME AND PERSONAL CARE
Titel
Robijn
Bureau
Lowe en Draft
Account
Charles Borremans, Janine Vermeltfoort, Arjan Korstjens, Caroline Langevoord, Edgar Kuipers, Patricia Snabilie, Anika Jonker
Copy
Marcel Vosse, Daniël te Lindert, Eelco Anneveldt (freelance), Steve Joyaux
Art
Robin Blitzblum, Dagan Cohen, Wendy Deun, Frederic Rougier
Strateeg
Marc Leurs Illustraties Daniël te Lindert, Wendy Deun
Opdrachtgever
THERESE JUTTE
Film/Productiemaatschappij
Lowe / Internet: DC, USMedia
Editor
Taco Aarts
Muziek
Adaptiemuziek
RTV-producer
Caren van Rooyen
Illustraties
Daniël te Lindert, Wendy Deun
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UNILEVER NEDERLAND HOME AND PERSONAL CARE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

1) Grijp het 25-Jarig bestaan van Robijntje aan om de relatie met de doelgroep te verstevigen; geef hét merkicoon inhoudelijk nieuwe waarden. 2) Laat Robijntje door een ‘brand activation platform’ meer tot leven komen én laat de beer meer passen bij de kids van vandaag (minder ‘zoet’).

Doelgroep

Vrouwen met kinderen tussen 4 en 12 jaar. Wasverzachtergebruikers.

Strategie/Concept

De beer gaat in zijn jubileumjaar ‘los’ door een relevante koppeling aan situaties en plekken. Relevant door aard (winkelsituaties, acties) of door functie (Berenbos); gericht op moeders en op kinderen. Op deze manier is het merk voor de doelgroep gerevitaliseerd en is zichtbaarheid gerealiseerd op nieuwe plekken.

Media- en middelenstrategie

De shift in de emotionele waarden van Robijntje werd via tv ‘beweerd’ en in promoties en commoties ‘gepresteerd’. Voor die laatste categorie werden specifieke doelgroepmedia ingezet: de Berenbos-activiteit is puur Internet, aangevuld met locatiebepaalde media (in Ouwehands Dierenpark Rhenen). Voor promoties: specifieke winkelmedia.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen