Robijn Creations Geur Experience

Robijn Creations Geur Experience

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER ROBIJN
Bureau
Winkelman Van Hessen
Jaar
2013
Paginanummer
334

Doelstelling

Brand equity en engagement Robijn wasverzachters verhogen.

Doelgroep

Vrouwen (20 - 49)

Concept

Geur is de belangrijkste aankoopreden voor wasverzachters. Robijn betrekt de consument bij het ontwikkelen van 3 nieuwe varianten dmv een co-creatie campagne. Consumenten konden in het Geur lab op Facebook kleur bekennen aan geur door de verpakking te ontwerpen adhv de parfumingrediënten en deze delen met vrienden. Per variant koos een vakjury uit 5 ontwerpen met de meeste publieksstemmen een winnaar. Deze zijn vanaf najaar 2013 te koop en dragen de naam van de winnaars. 9 maanden lang werd on- & offline aandacht vastgehouden door continue storytelling. Dit leidde tot ca. 20.000 inzendingen en een groei in marktaandeel van Robijn wasverzachters in 2013 (+6%).

Media- en middelenstrategie

TVC, geurprint, POS, geurdemo's op winkelvoer, Facebook Geur lab app, online posts en advertising, Robijn Experience Store met o.a. 3 nieuwe geuren. PR: onderzoek associaties geur & kleur, persoonlijke persmailing, geurworkshop i.s.m. Misslipgloss en vlogs.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken