Rijkswaterstaat Audiotour

RIJKSWATERSTAAT / The Odd Shop

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 166 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
RIJKSWATERSTAAT
Bureau
The Odd Shop
Account
Josefien Homan, Iris Veenstra, Manirma Vries
Copy
Pieter Schouten, Tim Visser
Art
Nick Philipse
Opdrachtgever
Marion de Vries
Film/Productiemaatschappij
The Odd Shop
Editor
Nikaj Gouwerok
Muziek
Soundsright & Olmo van Straalen
RTV-producer
Julia Oosterhoff
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RIJKSWATERSTAAT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Odd Shop
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Rijkswaterstaat staat voor de grootste onderhoudsopgave in zijn geschiedenis. Een enorm project waar veel nieuwe werknemers voor nodig zijn. Deze campagne heeft als doel om deze werknemers te werven.

Doelgroep

Technisch specialisten.

Strategie/Concept

Rijkwaterstaat is op zoek naar werknemers die de wereld hetzelfde zien. Daarom introduceerden wij: de Rijkswaterstaat Audiotour. Een tour die kunst laat zien door de ogen van Rijkswaterstaat. Zie jij wat zij zien? Dan is een baan bij Rijkswaterstaat jou op het lijf geschreven.

Media- en middelenstrategie

In de Touch-laag lieten wij de doelgroep met een online film kennis maken met de audiotour en de thematiek 'zie jij de wereld zoals wij die zien?'. In de Tell-laag nodigden wij de doelgroep uit om de tour te volgen. Dat kon in het museum, via een website waar de tour digitaal te volgen was én via Spotify. In de Sell-laag riepen we doelgroep met banners, social content en pre-rolls op om de site te bezoeken. Dé plek waar alle vacatures te vinden waren. Nooit eerder werden openstaande vacatures van Rijkswaterstaat sneller vervuld.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen