Rijksmuseum Open!

Rijksmuseum Open!

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
RIJKSMUSEUM
Bureau
Skipintro
Jaar
2013
Paginanummer
432

Winnaar 2013

Doelstelling

Communicatiedoelstellingen: Cognitief: "Rijksmuseum gaat weer open, en alles is nieuw" Affectief: "Het Rijksmuseum is ons museum" Conatief: "Ik ga naar het Rijksmuseum"

Doelgroep

Drie doelgroepen: 1. Cultuurtoeristen: toeristen in Amsterdam 2. Potentials: Nederlanders die wel eens naar een museum gaan maar niet frequent. Ze bezoeken wel musea tijdens een weekendje weg (in het buitenland), maar zelden in eigen land. 3. Liefhebbers: Nederlanders die regelmatig naar musea gaan.

Concept

Een opvallend, nieuwsgierig makend en vooral warm WELKOM. Daarbij zijn mensen van nu en mensen uit de collectie de verbinding.

Media- en middelenstrategie

De campagne kende drie fasen: 1. Spanningsopbouw: "99 Nachten Wachten". Per nacht werd afgeteld naar de opening via een grote "klok" op het gebouw en dagelijkse "lekker makende" berichten in social media. 2. Accelereren: een tv-campagne met een breed bereik. 3. De opening: outdoorcampagne in groot Amsterdam.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken