Rexona sponsort Idols 2005-2006

Unilever Nederland / Lowe en Draft

Bekijk deze campagne op pagina 358 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Unilever Nederland
Titel
Rexona
Bureau
Lowe en Draft
Account
Charles Borremans, Patricia Snabilie, Willemijn Sneep, Janine Vermeltfoort
Copy
Daniël te Lindert
Art
Robin Blitzblum, Wendy Deun
Strateeg
Marc Leurs
Opdrachtgever
Karlijn Ris
Film/Productiemaatschappij
Dr. Film
Editor
Nils Gerbens
Muziek
Masive Music
RTV-producer
Caren van Rooyen
Fotografie
Chris Hutler
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Verhoging van de brand awareness van Rexona, versterking van de top-performance-positionering (effectiviteitclaim) en het verhogen van de omzet uit het sponsorschap van het tv-programma Idols.

Doelgroep

Non-users Rexona, switchers, vrouwen 18 - 35 jaar.

Strategie/Concept

De combinatie Rexona en Idols is bewezen effectief. Een koppeling aan spannende momenten blijft relevant voor het merk. Het communiceren van de merkbelofte ‘Daar kun je op vertrouwen’ is een vereiste voor de realisatie van de effectiviteitclaim. Na de successen in de tv-seizoenen 2002 t/m 2004 en de afwezigheid van Idols in het tv-seizoen 2004 - 2005, was een verdere inhoudelijke verdieping nodig om het kernconcept te verfrissen en de interactie met de doelgroep te intensiveren. In het concept van de samenwerking tussen Rexona en Idols is een scharnierende rol weggelegd voor een icoon, dat het verbindende element is in de gehele campagne. De icoon moest aantonen, dat elk jaar de rol van de consument in de interactie met hun favoriete Idols nadrukkelijker werd. Van het passief tonen voor wie je bent naar een actieve consument, die tips en adviezen geeft om daarmee de top-performance van de Idols-kandidaten te vergroten. In Idols I was de icoon de Rexona-vink en de poster van je favoriete Idol (‘Laat zien voor wie je bent’), in Idols II was dat de Rexona Supportsjaal (‘Support/steun je Idol’) en in Idols III: de ster. Dit vanuit de gedachte: ‘Maak een ster van je Idol’. De stericoon werd bij de start van Idols III gelanceerd in print, figureerde in de hele tv-aanpak, werd gebruikt tijdens events, was het premium in de promotie en fungeerde online (website: ‘Laat je Idol stralen’).

Media- en middelenstrategie

Multimediale aanpak: print, billboarding, in program en tv-commercials voor awareness en effectiviteitclaim en ondersteuning van de promotie. POS-materiaal voor de promotie bij Kruidvat. Online: POS campagnewebsite, HTML e-mails en banners (uitwerking internet door Fabrique en Reddion).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen