De combinatie Rexona en Idols is bewezen effectief. Een koppeling aan spannende momenten blijft relevant voor het merk. Het communiceren van de merkbelofte ‘Daar kun je op vertrouwen’ is een vereiste voor de realisatie van de effectiviteitclaim. Na de successen in de tv-seizoenen 2002 t/m 2004 en de afwezigheid van Idols in het tv-seizoen 2004 - 2005, was een verdere inhoudelijke verdieping nodig om het kernconcept te verfrissen en de interactie met de doelgroep te intensiveren. In het concept van de samenwerking tussen Rexona en Idols is een scharnierende rol weggelegd voor een icoon, dat het verbindende element is in de gehele campagne. De icoon moest aantonen, dat elk jaar de rol van de consument in de interactie met hun favoriete Idols nadrukkelijker werd. Van het passief tonen voor wie je bent naar een actieve consument, die tips en adviezen geeft om daarmee de top-performance van de Idols-kandidaten te vergroten. In Idols I was de icoon de Rexona-vink en de poster van je favoriete Idol (‘Laat zien voor wie je bent’), in Idols II was dat de Rexona Supportsjaal (‘Support/steun je Idol’) en in Idols III: de ster. Dit vanuit de gedachte: ‘Maak een ster van je Idol’. De stericoon werd bij de start van Idols III gelanceerd in print, figureerde in de hele tv-aanpak, werd gebruikt tijdens events, was het premium in de promotie en fungeerde online (website: ‘Laat je Idol stralen’).