Rexona sponsort Idols 2005-2006

Rexona sponsort Idols 2005-2006

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Unilever Nederland
Bureau
Lowe en Draft
Jaar
2006
Paginanummer
358

Doelstelling

Verhoging van de brand awareness van Rexona, versterking van de top-performance-positionering (effectiviteitclaim) en het verhogen van de omzet uit het sponsorschap van het tv-programma Idols.

Doelgroep

Non-users Rexona, switchers, vrouwen 18 - 35 jaar.

Concept

De combinatie Rexona en Idols is bewezen effectief. Een koppeling aan spannende momenten blijft relevant voor het merk. Het communiceren van de merkbelofte ‘Daar kun je op vertrouwen’ is een vereiste voor de realisatie van de effectiviteitclaim. Na de successen in de tv-seizoenen 2002 t/m 2004 en de afwezigheid van Idols in het tv-seizoen 2004 - 2005, was een verdere inhoudelijke verdieping nodig om het kernconcept te verfrissen en de interactie met de doelgroep te intensiveren. In het concept van de samenwerking tussen Rexona en Idols is een scharnierende rol weggelegd voor een icoon, dat het verbindende element is in de gehele campagne. De icoon moest aantonen, dat elk jaar de rol van de consument in de interactie met hun favoriete Idols nadrukkelijker werd. Van het passief tonen voor wie je bent naar een actieve consument, die tips en adviezen geeft om daarmee de top-performance van de Idols-kandidaten te vergroten. In Idols I was de icoon de Rexona-vink en de poster van je favoriete Idol (‘Laat zien voor wie je bent’), in Idols II was dat de Rexona Supportsjaal (‘Support/steun je Idol’) en in Idols III: de ster. Dit vanuit de gedachte: ‘Maak een ster van je Idol’. De stericoon werd bij de start van Idols III gelanceerd in print, figureerde in de hele tv-aanpak, werd gebruikt tijdens events, was het premium in de promotie en fungeerde online (website: ‘Laat je Idol stralen’).

Media- en middelenstrategie

Multimediale aanpak: print, billboarding, in program en tv-commercials voor awareness en effectiviteitclaim en ondersteuning van de promotie. POS-materiaal voor de promotie bij Kruidvat. Online: POS campagnewebsite, HTML e-mails en banners (uitwerking internet door Fabrique en Reddion).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken