RET, AARDIG ONDERWEG

RET / Pluspoint

Bekijk deze campagne op pagina 146 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
RET
Titel
Openbaar vervoer
Bureau
Pluspoint
Account
Marcel Verbakel, Bianca Kemner, Annemieke Min
Copy
Erwin de Zwart, Axel de Swarte
Art
Eric van Tatenhove, John Horjus
Strateeg
Marcel Ravenswaaij
Opdrachtgever
ELLA VAN DEN BERG, STEFAN HERWIG, ANJA VAN RIJN
Fotografie
Jaap van den Beukel en John Janssen.
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RET
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Pluspoint
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Invulling geven aan het merk RET als betrouwbare en vooruitstrevende vervoersmaatschappij. Centraal staan verschillende onderwerpen die de bewijsvoering vormen voor de belofte: RET, aardig onderweg. Bijvoorbeeld de handige reisplanner, de nieuwe dienstregeling en de introductie van de OV-chipkaart in de Rotterdamse metro.

Doelgroep

Iedereen die gebruik maakt van bus, tram en metro van de RET. Secundair is de campagne bedoeld om meer mensen in het openbaar vervoer te krijgen.

Strategie/Concept

In de campagne staan tevreden en zorgeloze RET-reizigers centraal. Het voertuig waarmee ze reizen fungeert hierbij als drager van de boodschap. Door het eenduidige beeld ontstaat er een duidelijk herkenbare RET-campagne.

Media- en middelenstrategie

Inzet van media is gericht op reizigers op en rond de perrons/haltes. Ondersteund door online. Voor de introductie van de OV-chipkaart zijn tevens radio, tv, dagbladen en een folderlijn ingezet. Veel free-publicity werd behaald door het ‘in outfit’ laten reizen van de personages uit de campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen