Restyling Heineken.nl

Restyling Heineken.nl

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Heineken Nederland
Bureau
Qi
Jaar
2006
Paginanummer
241

Nominatie 2006

Doelstelling

Creëer een ‘engaging brand experience’ met entertainment van hoge kwaliteit en vernieuwend design. Verhoog hiermee het maandelijkse bezoek aan Heineken.nl in 2006 met 25% ten opzichte van 2005.

Doelgroep

Heineken.nl is gericht op iedere Nederlander die van bier houdt. Met een focus op mannen in de leeftijd 20-45 jaar.

Concept

Heineken.nl is een ‘morphing’ website. Iedere zes weken wordt de site bijna geheel vernieuwd. Terugkerend bezoek is het doel: er is altijd weer iets spannends en nieuws te doen. Ieder nieuw thema moet speciaal zijn. We noemen het ook wel ‘entertainment pull’.

Media- en middelenstrategie

De site wordt niet of nauwelijks met webvertising ondersteund. De gemiddeld 250.000 bezoekers per maand komen via word-of-mouth, weblogs en zoveel als mogelijk geïntegreerde campagnecommunicatie. De site is nog te bekijken op awards.qi-ideas.com/heineken
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken