Repair & Reconnect

Repair & Reconnect

Categorie
Durables
Adverteerder
MERCEDES-BENZ CARS NEDERLAND B.V.
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
162

Doelstelling

Wat doen Mercedes-Benz rijders als ze schade hebben? Net als de meeste mensen grijpen ze automatisch naar hun groene kaart. Ze bellen eerst met hun verzekeraar. Dat diep ingesleten gedragspatroon wil Mercedes-Benz doorbreken. Want als een Mercedes-Benz rijder schade heeft, dan moet hij of zij meteen contact opnemen met de nieuwe schadeservice van Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Repair & Reconnect. Dat zijn de doelen van deze campagne: het lanceren van deze nieuwe schadeservice en het loswrikken van vastgeroest gewoontegedrag.

Doelgroep

Deze campagne is gericht op iedereen die een Mercedes-Benz bezit.

Merkomschrijving

Mercedes-Benz Cars Nederland B.V., afdeling Customer Services is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Mercedes-Benz service, onderhoud en onderdelen.

Concept

Gewoontegedrag doorbreken vereist dat we de mentale aanwezigheid van Mercedes-Benz in het geval van schade verhogen. We willen dat een Mercedes-Benz rijder bij schade meteen aan Mercedes-Benz denkt. Om dat te realiseren is er gekozen voor een concept op basis van bewustwording. De elektronica die schuilgaat onder het koetswerk van een moderne Mercedes-Benz is niet iets waar je direct aan denkt als er cosmetische schade is. We hebben in een online video deze insight in een herkenbaar verhaal verwerkt waar een Mercedes-Benz rijder denkt dat de schade wel mee valt. In een impactvolle vorm met een abstract beeld, filmprojectie en voice-over, wordt onze hoofdpersoon in een herkenbare situatie gebracht en hem de uitleg gegeven: de schade achter de schade. Door te laten zien wat er gebeurt als een elektronische schade niet gerepareerd wordt door de deskundige Mercedes-Benz service wat tot ernstige gevolgen kan leiden. Met de executie vorm van projectie, laden we de urgentie op de juiste manier en blijven we weg van heftige emotie. Passend bij de brand assets van Mercedes-Benz.

Media- en middelenstrategie

De campagne was specifiek gericht op Mercedes-Benz bezitters. Daarom maakten we dealer materialen en een multi-inzetbare film die Repair & Reconnect tot leven bracht. Mercedes-Benz bezitters konden we met een slimme online campagne specifiek targeten met display ads en social ads, zodat die de bij de campagne horende landingspagina bezochten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken