Renault Laad Me

Renault Laad Me

Categorie
Durables
Adverteerder
RENAULT NEDERLAND
Bureau
Publicis Groupe Nederland
Jaar
2020
Paginanummer
234

Nominatie 2020

Doelstelling

Wegnemen van barrières rondom elektrisch rijden, waarbij de merkwaardes van Renault centraal staan.

Doelgroep

Nederlanders die overwegen over te stappen naar een elektrische auto.

Merkomschrijving

Renault heeft passion for life en ontwerpt auto's rondom de levens van mensen. Daarbij focust het merk zich op rijplezier, de emotionele kant, in plaats van op de rationele, technische kant.

Concept

Muziek versterkt emotie en vergroot het gevoel van vrijheid. Renault lanceert Laad Me, een ode aan de vrijheid van elektrisch rijden. Een speciaal voor deze campagne geschreven lied, ingezongen door Mariëlle Flens met bijbehorende video, wist de doelgroep te bereiken en raken via het hoofd én hart. Een Renault-eigen, positieve insteek om barrières over elektrisch rijden weg te nemen.

Media- en middelenstrategie

Met een slimme low budget strategie plugden we het lied eerst bij de grote radiostations en muziekstreamingplatforms. Het lied en de video vormen de basis van de multimediacampagne voor de Renault ZOE én de nieuwe TWINGO Electric. Doorvertaald naar televisie, social media, radio, online tot aan de showroom en in lokale dealercommunicatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken