Renault Design Storytelling Brand Campagne 2017

Renault Design Storytelling Brand Campagne 2017

Categorie
Durables
Adverteerder
RENAULT NEDERLAND
Bureau
Dorst & Lesser
Jaar
2017
Paginanummer
205

Doelstelling

Het positief beïnvloeden van brand value design.

Doelgroep

Consumenten met interesse in automotive, design en technologie.

Merkomschrijving

Renault Nederland staat door de focus op innovatie en design al jaren in de Nederlandse top 3 personenauto's en bedrijfswagens. Design is de voornaamste aankoopreden voor een Renault. 'Passion for life' maakt duidelijk waar Renault en het design van de modellen voor staan.

Concept

Een driedelige campagne: 1. Lancering SYMBIOZ concept car tijdens de IAA in Frankfurt 2. Design Masterclass door Laurens van den Acker, Sr. Vice President Corporate Design op de TU Delft 3. Renault Design Awards 2017 waarin 6 designerduo's van de TU Delft dé auto van 2030 ontwerpen a.d.h.v. de Renault designfilosofie.

Media- en middelenstrategie

Een 360 graden mediastrategie met inzet van: 1. Print en display campagne in automotive, marketing en lifestyle titels 2. Branded content op Nu.nl in automotive, marketing, woon/lifestyle titels 3. In-program en billboard activiteiten bij Shownieuws tijdens de Dutch Design week 4. Video campagne op YouTube, Facebook en Instagram in samenwerking met de TU Delft 5. 29 unieke PR publicaties rondom de Design Masterclass
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken