Renault Design Storytelling Brand Campagne 2017

Renault Design Storytelling Brand Campagne 2017

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
RENAULT NEDERLAND
Bureau
Dorst & Lesser
Jaar
2017
Paginanummer
454

Doelstelling

Het positief beïnvloeden van brand value design.

Doelgroep

Consumenten met interesse in automotive, design en technologie.

Merkomschrijving

Renault Nederland is de importeur van de merken Renault en Dacia. Door haar focus op innovatie voor de berijder én de inzittenden staat Renault al vele jaren in de Nederlandse top 3 van personenauto's en bedrijfswagens. Niet alleen het design van de auto's, maar ook het merk Renault is continu in beweging. Inmiddels is design de belangrijkste aankoopreden voor een nieuwe Renault. De pay-off 'Passion for life' maakt in één zin duidelijk waar het merk voor staat en dat het design van de huidige Renault modellen passie uitstraalt.

Concept

De storytelling campagne bestaat uit drie onderdelen, zijnde: 1. De lancering van de SYMBIOZ concept car in september tijdens de IAA in Frankfurt. Spraakmakend design en techniek van de toekomst. 2. Een Design Masterclass gegeven door Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design op de TU Delft 3. En aansluitend de Renault Design Awards 2017 waarin zes designerduo's van de TU Delft dé auto van 2030 ontwerpen aan de hand van één van de zes levensfases van de Renault designfilosofie.

Media- en middelenstrategie

Voor deze campagne hebben we verschillende media ingezet door middel van een 360 graden mediastrategie: 1. Een print- en display campagne in/op automotive-, marketing- en lifestyle titels. 2. Branded content op Nu.nl in automotive, marketing, woon- en lifestyle titels 3. In-program en billboard activiteiten bij Shownieuws op SBS6 tijdens de Dutch Design week. 4. Een video campagne via YouTube, Facebook en Instagram in samenwerking met de TU Delft. 5. 29 unieke PR publicaties rondom de Design Masterclass van Laurens van den Acker (interview BNR Nieuwsradio, autopers, dagbladen en veel verschillende online media).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken