Renault Design Storytelling Brand Campagne 2017

RENAULT NEDERLAND / Dorst & Lesser

Bekijk deze campagne op pagina 454 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
RENAULT NEDERLAND
Bureau
Dorst & Lesser
Account
Joséphine Figee
Art
Djordy van Etten, Robert Withagen
Strateeg
Dennis Hamakers, Birgit Zuurveld
Opdrachtgever
Jos van den Bergh, Valerie Vliet, Jan Pieter van der Kooi
Film/Productiemaatschappij
Shoot the Rabbit
In samenwerking met
OMD & MSLGROUP
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RENAULT NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dorst & Lesser
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Het positief beïnvloeden van brand value design.

Doelgroep

Consumenten met interesse in automotive, design en technologie.

Strategie/Concept

De storytelling campagne bestaat uit drie onderdelen, zijnde: 1. De lancering van de SYMBIOZ concept car in september tijdens de IAA in Frankfurt. Spraakmakend design en techniek van de toekomst. 2. Een Design Masterclass gegeven door Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design op de TU Delft 3. En aansluitend de Renault Design Awards 2017 waarin zes designerduo's van de TU Delft dé auto van 2030 ontwerpen aan de hand van één van de zes levensfases van de Renault designfilosofie.

Media- en middelenstrategie

Voor deze campagne hebben we verschillende media ingezet door middel van een 360 graden mediastrategie: 1. Een print- en display campagne in/op automotive-, marketing- en lifestyle titels. 2. Branded content op Nu.nl in automotive, marketing, woon- en lifestyle titels 3. In-program en billboard activiteiten bij Shownieuws op SBS6 tijdens de Dutch Design week. 4. Een video campagne via YouTube, Facebook en Instagram in samenwerking met de TU Delft. 5. 29 unieke PR publicaties rondom de Design Masterclass van Laurens van den Acker (interview BNR Nieuwsradio, autopers, dagbladen en veel verschillende online media).

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen