Recruitmentcampagne

Recruitmentcampagne

Categorie
Personeel
Adverteerder
PricewaterhouseCoopers
Bureau
707 Brand Communications
Jaar
2007
Paginanummer
464

Nominatie 2007

Doelstelling

PricewaterhouseCoopers positioneren als aantrekkelijke, multicompetence werkgever die open staat voor ideeën en meningen, waar die ook vandaan komen. Potentiële werknemers moeten het gevoel overhouden dat zij en hun ideeën belangrijk zijn.

Doelgroep

Studenten wo en hbo, leeftijd 19-25 jaar, aan de start van hun carrière. Studenten met een brede opleiding met raakvlakken met de financiële wereld (economie, bedrijfskunde, algemeen recht). Studenten met gespecialiseerde opleidingen als accountancy en fiscaal recht, de traditionele doelgroep van de branche. Studenten met een niet-financieel gerelateerde studierichting. Zij-instromers: ervaren professionals die nu ergens anders werken en een nieuwe uitdaging zoeken.

Concept

De positionering komt in alle uitingen naar voren (‘Of heb jij een beter idee...’), maar met name op internet. De internetsite is geheel vanuit de gebruikersgedachte opgebouwd. Voor ieder ‘type’ gebruiker (met gespecialiseerde opleiding, breder geörienteerd of zij-instromer) is er een eigen relevante omgeving. Hierdoor wordt de kwaliteit en de dynamiek van de communicatie vergroot, het gevoel dat jij als potentiële werknemer echt centraal staat versterkt en wint PwC als werkgever aan aantrekkingskracht.

Media- en middelenstrategie

Spil van alle communicatie-activiteiten is het internet. Daar vindt de overdracht van kennis en gevoel plaats in een omgeving waarin interactie en dialoog centraal staan. Alle overige communicatiemiddelen leiden naar de site.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken