RECRUITMENT CAMPAGNE

RECRUITMENT CAMPAGNE

Categorie
Personeel
Adverteerder
ING Wholesale Banking
Bureau
HorvathSchenk/Made in Haarlem ism PHX (online)
Jaar
2008
Paginanummer
506

Doelstelling

Invullen van 40 vacatures in het hogere segment en de positionering als full service corporate bank met Nederlandse roots.

Doelgroep

Primair: Financiële specialisten met 2 - 15 jaar werkervaring. Secundair: Klanten, prospects en concurrenten.

Concept

Ten tijde van de campagne zat ABN AMRO midden in een overname traject. Een onstuimige periode voor de gehele bancaire wereld. Klanten waren op zoek naar een huisbank. Werknemers in de financiële sector keken om zich heen. Een unieke kans voor ING Wholesale Banking om het succes van de laatste jaren verder uit te bouwen. De campagne laat zien dat ING Wholesale Banking er altijd is voor Corporate Nederland. Om groei op te kunnen vangen is ING WB op zoek naar hooggekwalificeerde medewerkers. Ervaren professionals reageren doorgaans niet op advertenties: ze willen gevraagd worden. Daarom moest de campagne een incentive bieden en werd gekozen voor ontbijtsessies met de top van ING. Mensen met overvolle agenda’s die zich normaal gesproken niet actief met sollicitaties bemoeien. Door het ontbijt in de directie vergaderruimte te laten plaatsvinden geeft ING WB op een sympathieke wijze aan dat ze er alles aan doet om de beste mensen voor haar klanten binnen te halen.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde media- en middelenmix, met radiocommercials, dagblad- en magazine advertenties, billboards in diverse steden en op stations, online mailingen en banners, headrestcovers op Europese vluchten, online videofilms en interne communicatie: uitdelen van ontbijtjes en verspreiding van het FD met een speciale bijlage. Persoonlijk (door koerier) aanbieden van persberichten bij de pers samen met een ontbijtje. Media advies: Wisecrackers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken