Reclametalentjes

BEYENMEYER / BeyenMeyer

Bekijk deze campagne op pagina 335 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
BEYENMEYER
Bureau
BeyenMeyer
Account
BeyenMeyer
Opdrachtgever
Lodewijk van der Peet
In samenwerking met
STER
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BEYENMEYER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BeyenMeyer
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Als relatief klein bureau in beeld komen bij jong talent.

Doelgroep

Prille reclametalenten die willen laten zien wat ze waard zijn.

Strategie/Concept

De problemen in het basisonderwijs zijn groot en lastig op te lossen. De stakingsdag is het gesprek van de dag. BeyenMeyer realiseert zich dat er die dag enorm veel jong talent vrij rondloopt en wil hen graag de kans geven om de eisen van hun juffen en meesters kracht bij te zetten. Bovendien kan het bureau zo laten zien dat het jong talent graag de kans geeft om in no-time mooie ideeën te realiseren. We nodigen basisschoolkinderen uit om te solliciteren als Reclametalentje. Op de stakingsdag gaan ze aan de slag. Ze komen met het idee om kinderen van politici aan hun ouders te laten vragen iets te doen voor de juffen en meesters. En daar maken ze in één dag een sympathieke commercial van.

Media- en middelenstrategie

Via social nodigen we kinderen uit. De commercial die ze maken draait 's avonds gratis bij de STER. Veel aandacht in de vakpers volgt, en Het Parool plaatst een paginagroot artikel.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen