Reclame Klassiekers

Reclame Klassiekers

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ReclameArsenaal
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2010
Paginanummer
521

Nominatie 2010

Doelstelling

Het publiek en het vak enthousiasmeren om te komen. Het ReclameArsenaal bekender en geliefder maken bij de achterban.

Doelgroep

Niet alleen het vak, maar juist heel cultuur- en reclameminnend Nederland.

Concept

Het 'toen-concept' is een ode aan de grootste reclameklassiekers uit de Nederlandse geschiedenis. Laat zien dat reclame hoort bij ons culturele erfgoed door de taal van de culturele wereld te gebruiken. Zo ontstaat een gezonde spanning tussen reclame en 'kunst'. Want reclame is het waard geëxposeerd te worden!

Media- en middelenstrategie

We begonnen zonder budget. Met de tentoonstelling als hart van de campagne. Vooraf is draagvlak bij vakgenoten gecreëerd. Daarnaast non-traditionele middelen, zoals een item tijdens de Gouden Loeki uitreiking. Happy Hour colleges. Verkiezing van de ReclameKlassieker aller tijden. Een pr-programma richting vak- en publieksmedia. De campagne is op stopperbasis uitgerold in verschillende media (tv, radio, outdoor en online).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken