Reclame Klassiekers

ReclameArsenaal / FHV BBDO

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 521 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
ReclameArsenaal
Titel
Reclame Tentoonstelling
Bureau
FHV BBDO
Account
Femke de Boer, Gertje Bosma (FHV BBDO), Sven Vening (Red Urban), Robin den Hoed (Ketchum Pleon), Ton Schoonderbeek, Leonie Peeters (Mindshare).
Copy
Mark Muller, André Dammers (FHV BBDO)
Art
Martin Cornelissen (FHV BBDO)
Strateeg
Thecla Schaeffer (FHV BBDO)
Opdrachtgever
Jan Knaap, Auke Visser, Rob Verwoest (Het ReclameArsenaal)
Film/Productiemaatschappij
Motion Design
Editor
Paul Postma
Muziek
Jasper Boeke
RTV-producer
Friso Schoone
Illustraties
Christian Borstlap
In samenwerking met
Red Urban, Ketchum Pleon, Mindshare, Condor en Muller Visuals
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ReclameArsenaal
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Het publiek en het vak enthousiasmeren om te komen. Het ReclameArsenaal bekender en geliefder maken bij de achterban.

Doelgroep

Niet alleen het vak, maar juist heel cultuur- en reclameminnend Nederland.

Strategie/Concept

Het 'toen-concept' is een ode aan de grootste reclameklassiekers uit de Nederlandse geschiedenis. Laat zien dat reclame hoort bij ons culturele erfgoed door de taal van de culturele wereld te gebruiken. Zo ontstaat een gezonde spanning tussen reclame en 'kunst'. Want reclame is het waard geëxposeerd te worden!

Media- en middelenstrategie

We begonnen zonder budget. Met de tentoonstelling als hart van de campagne. Vooraf is draagvlak bij vakgenoten gecreëerd. Daarnaast non-traditionele middelen, zoals een item tijdens de Gouden Loeki uitreiking. Happy Hour colleges. Verkiezing van de ReclameKlassieker aller tijden. Een pr-programma richting vak- en publieksmedia. De campagne is op stopperbasis uitgerold in verschillende media (tv, radio, outdoor en online).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen