Recharge your senses – Op Tomorrowland met ING

Recharge your senses – Op Tomorrowland met ING

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
ING
Bureau
Boomerang Agency
Jaar
2019
Paginanummer
368

Doelstelling

Het vergroten van de merkvoorkeur van de doelgroep. De meetbare doelstellingen: Awareness: Het creëren van bekendheid van het sponsorship onder minimaal 60% van de doelgroep. Activatie: De doelgroep naar onze kanalen te trekken en minimaal 10.000 mensen te laten deelnemen aan de actie.

Doelgroep

Hoe raken we millennials in hun hart? Met dance. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de 18 t/m 35-jarigen liefhebber is van deze muziek. Het grootste deel hiervan bezoekt bovendien jaarlijks één of meerdere festivals en Tomorrowland staat bij velen bovenaan het verlanglijstje.

Merkomschrijving

Vanuit onze purpose 'Empowering people to stay a step ahead in life and business' helpt ING mensen vooruit. Dat doen we met producten en diensten die passen bij het leven van onze klanten. Met onze communicatie en activaties doen we hier nog een schepje bovenop. Met onze sponsoring willen we mensen anders naar de wereld laten kijken door ze unieke ervaringen te laten opdoen.

Concept

ING was zichtbaar bij alle oplaad- en betaalpunten op Tomorrowland. Dit was vooral functioneel. We hebben een emotionele laag toegevoegd door het thema 'recharge' te verbreden en een ruimte op het festival in te richten waar bezoekers kunnen ontspannen, oftewel rechargen. We hebben dit vertaald naar een onlinevideo, gebaseerd op ASMR (zachte geluiden en een fluisterstem, die luisteraars tot ultieme ontspanning kunnen brengen). Aan de video was een winactie gekoppeld: raad het aantal vlinders in de video en maak kans op een weekendverblijf voor 4 personen. Een uitgebreidere versie van de online video was te zien in de activatie area van ING op het festival. In een afgeschermde ruimte konden bezoekers volledig tot rust komen door met koptelefoon op naar de ASMR video te luisteren. Ook was de stand ingericht met allerlei elementen waar je je zintuigen kon rechargen door te voelen, zien, horen en proeven.

Media- en middelenstrategie

Omdat de doelgroep voor vrijwel 100% actief is op social media, adverteerden we uitsluitend daar. In de awarenessfase van twee weken hebben we de doelgroep breed getarget op Facebook, Instagram en Snapchat. In de activatiefase hebben we de mensen die eerder hadden geïnteracteerd met onze uitingen geretarget.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken