Reasons to be Orange

Reasons to be Orange

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Orange Nederland
Bureau
Publicis
Jaar
2007
Paginanummer
318

Doelstelling

Creëer merkvoorkeur en loyaliteit met een campagne die de waarde van Orange voor zijn klanten opnieuw benoemt en bekrachtigt. De campagne moet ook een paraplu zijn voor toekomstige ‘reasons to be Orange’.

Doelgroep

Orange-klanten en iedereen die vast of mobiel belt en/of internet gebruikt.

Concept

Zorg in de ondoorzichtige markt van telefonie en internet voor onderscheid door de originele USP’s van het merk Orange opnieuw te claimen. Maak duidelijk dat Orange de provider is die duidelijkheid, transparantie en eerlijkheid vooropstelt in de dienstverlening; heerlijk als je geen twijfels hebt!

Media- en middelenstrategie

Orange vindt dat in een wereld waarin zo veel onzeker is, over jouw relatie met het merk geen twijfels mogen bestaan. In de tv-commercial zien we iedereen beslissingen nemen door het plukken van bloemblaadjes, behalve een jonge vrouw die heel zeker is. De bloem zien we terug in POS-materiaal, print, dm, e-mail, interne communicatie en promoties. Ook is er radio ingezet. De dagblad-inhaker op KPN laat zien hoe een soft-sell approach ineens hard-sell kan worden ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken