Reasons to be Orange

Orange Nederland / Publicis

Bekijk deze campagne op pagina 318 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Orange Nederland
Titel
Mobiele Telefonie
Bureau
Publicis
Account
Arco Bregman, Derk Schneemann, Barbara Eugster, Michiel van der Linden, Biek Verstappen
Copy
Bram Holzapfel, Huub Lensvelt
Art
Annemiek Klijn, Soeniel Balak
Strateeg
Gertjan Hafkamp
Opdrachtgever
Simone Kenter
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Yann Malcor
Muziek
Billinger & Marsman
RTV-producer
Frank van Ree
Fotografie
Arjaan Hamel
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Orange Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Creëer merkvoorkeur en loyaliteit met een campagne die de waarde van Orange voor zijn klanten opnieuw benoemt en bekrachtigt. De campagne moet ook een paraplu zijn voor toekomstige ‘reasons to be Orange’.

Doelgroep

Orange-klanten en iedereen die vast of mobiel belt en/of internet gebruikt.

Strategie/Concept

Zorg in de ondoorzichtige markt van telefonie en internet voor onderscheid door de originele USP’s van het merk Orange opnieuw te claimen. Maak duidelijk dat Orange de provider is die duidelijkheid, transparantie en eerlijkheid vooropstelt in de dienstverlening; heerlijk als je geen twijfels hebt!

Media- en middelenstrategie

Orange vindt dat in een wereld waarin zo veel onzeker is, over jouw relatie met het merk geen twijfels mogen bestaan. In de tv-commercial zien we iedereen beslissingen nemen door het plukken van bloemblaadjes, behalve een jonge vrouw die heel zeker is. De bloem zien we terug in POS-materiaal, print, dm, e-mail, interne communicatie en promoties. Ook is er radio ingezet. De dagblad-inhaker op KPN laat zien hoe een soft-sell approach ineens hard-sell kan worden ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen