Real music, real people

Real music, real people

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
3FM
Bureau
Red Cell Not Just Film
Jaar
2005
Paginanummer
58

Winnaar 2005

Doelstelling

3FM neerzetten als een authentieke kwaliteitszender, met liefde voor muziek.

Doelgroep

Voor nieuwe aanwas richt 3FM zich vooral op de jongste groep luisteraars van 15 tot 24 jaar.

Concept

Temidden van al het commerciële geweld in radioland positioneert 3FM zich als ‘The Original’: de popmuziekzender, waar liefde voor muziek (in tegenstelling tot liefde voor de adverteerder) de boventoon voert. Bij 3FM hoor je de bands, artiesten en DJ’s die door liefde voor muziek gedreven worden. Dit gegeven wordt vertaald in de campagne ’real music, real people’. In deze reeks filmische portretten onthullen artiesten, songwriters, en DJ’s hun drijfveer om met muziek bezig te zijn. We zien echte mensen die bevlogen zijn van muziek. Hiermee bewijst 3FM dat echt zijn niet saai, maar juist cool is.

Media- en middelenstrategie

3FM treedt via televisie, in print en op de 3FM site naar buiten met de imagocampagne ‘real music, real people’. Mediabudget is minimaal, dus kostenefficiënt omgaan met media-inzet is een vereiste. 3FM is natuurlijk zelf een waardevol medium dat volop wordt benut. Bij speciale concerten wordt de campagne actiematig ingezet. Tijdens de zomer is 3FM aanwezig op de grootste festivals. Resultaat is dat onder jongeren van 15 tot 24 jaar 3FM sinds begin 2005 de snelst groeiende muziekzender is.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken