Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.

Readification: de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE LEESCOALITIE I.S.M. NBD BIBLION
Bureau
2Basics BV
Jaar
2021
Paginanummer
272

Nominatie 2021

Doelstelling

Hoe zorgen we ervoor dat we lezen positief laden onder jongeren zodat zij op termijn meer gaan lezen en de ontlezing in Nederland wordt tegengegaan.

Doelgroep

Jongeren 15-18 jaar. Met een focus op de groep in deze leeftijdscategorie die niet of nauwelijks leest.

Merkomschrijving

De Leescoalitie is een samenwerking tussen zeven Nederlandse organisaties die landelijk een taak vervullen op het gebied van taal- en leesbevordering.

Concept

We verbinden de Leescoalitie aan Ubisoft. Auteurs Ronald Giphart en Margje Woodrow schrijven de 'verborgen verhalen' achter Assassin's Creed Valhalla, Ubisoft's grootste game. De verhalen worden gepubliceerd in de Ubisoft Special-app, die we versterken via gamevideo- en audiofragmenten. We introduceren hiermee 'Readification' en brengen de werelden van gaming en literatuur samen.

Media- en middelenstrategie

Focus op owned channels Ubisoft, o.a. via pushmelding vanuit de app en de inzet van socialmediakanalen. Daarnaast wordt TikTok benut als medium richting de doelgroep via gamingkanalen: 526.000 views. En via een pr-plan uitgebreide plaatsingen in de massamedia (tv, print, online) en de boekenbranche, wat resulteerde in landelijke aandacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken