Rapper met spin-off Auto

CENTRAAL BEHEER / DDB & Tribal Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 146 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
CENTRAAL BEHEER
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Peggy Spaapen-du Long, Ellen van der Horst
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CENTRAAL BEHEER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Bestendig het merkimago van Centraal Beheer en realiseer tegelijk een stijging in het aantal autoverzekeringen.

Doelgroep

Nederlanders 18+, waarbij we specifiek voor merk de doelgroep tot 30 wilden aanspreken, en voor product de autobezitters en -kopers tot 50 jaar.

Strategie/Concept

We ontwikkelden een 'Even Apeldoorn bellen' commercial rondom een jonge rapper en zijn auto, die het positieve merkimago van Centraal Beheer liet stijgen bij jongeren tot 30 jaar en tegelijk refereerde aan autoverzekeringen. Met DRTV-commercials en targeted banners waarin onze rapper met verschillende soorten schades wordt geconfronteerd, creëerden we een spin-off en realiseerden we direct sales.

Media- en middelenstrategie

De commercial voor awareness en likeability had groot succes, ook in niet-traditionele media met een viraal effect van ruim 4 mln. unieke online views. Daarnaast werden DRTV en online advertising ingezet voor de productpropositie, resulterend in sales boven target. Daarnaast werden eigen media ingezet waaronder de nieuwsbrief en social media.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen