Race Blocks 2

Race Blocks 2

Categorie
Retail
Adverteerder
DEKAMARKT SUPERMARKTEN
Bureau
GUC Agency (becoming iO)
Jaar
2021
Paginanummer
333

Doelstelling

Ontwikkel een activatiecampagne, die voortbouwt op de succesvolle Race Blocks-spaaractie uit 2020 en die de resultaten daarvan op z’n minst evenaart of overtreft. Concreet: realiseer gedurende de looptijd van de campagne een extra omzet van minstens 4%; werf met de activatie 23.000 nieuwe tijdelijke klanten, waarvan 20% klant moet blijven.

Doelgroep

Klanten te verdelen in zes klantgroepen van hoogwaardige klanten t/m onregelmatige kleine boodschappers. Daarnaast de niet-klanten van DekaMarkt.

Merkomschrijving

DekaMarkt richt zich zowel op gezinnen met kinderen als op alleenstaanden. Klantvriendelijkheid, ambachtelijkheid, regionale en lokale binding én het prijsvoordeel van de markt zijn de elementen, waarmee DekaMarkt zich onderscheidt van de concurrentie.

Concept

Spaarmechanisme: bij elke besteding van € 15,- ontvangt de klant een gratis Race Blocks-spaaritem. In de startweek: bij € 25,- een gratis startpakket. De Race Blocks 2-actie werd opnieuw een doorslaand succes, waarbij de gestelde doelstellingen werden geëvenaard/overtroffen.

Media- en middelenstrategie

Folder; dagbladadvertenties; radio; tv; OOH; instore POS; social media; online; display-advertising.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken