Rabobank Studentencampagne 2010

Rabobank Studentencampagne 2010

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
RAPP
Jaar
2010
Paginanummer
186

Doelstelling

Toename van 10.000 studenten die Rabo Mobielbankieren afnemen en hiermee het imago van Rabobank als innovatieve bank vergroten.

Doelgroep

Studenten.

Concept

Studenten hebben een eigen ritme. Feit is dat studenten een ander ritme hebben dan 'de normale mens'. Studeren, werken en het sociale leven lopen immers dwars door elkaar heen. In de campagne wordt ingespeeld op dit ritme, waarmee Rabobank laat zien en ervaren dat ze de student begrijpt en er alles aan doet studenten op innovatieve wijze te faciliteren. Met de Rabo Mobielbankieren app kunnen studenten altijd en overal hun bankzaken regelen via hun mobiele telefoon. In de campagne worden studenten steeds op die zo herkenbare momenten aangesproken en wordt mobiel bankieren relevant gemaakt. Bijvoorbeeld na een nachtje stappen, tijdens het wachten op de trein of op het toilet in het café. In alle uitingen worden studenten opgeroepen om een sms te sturen om direct te starten met Mobielbankieren, zo worden product en communicatie direct aan elkaar gekoppeld. Dit was de eerste campagne die er toe geleid heeft dat de app in grote aantallen gedownload is en actief gebruikt werd.

Media- en middelenstrategie

Radio, zowel spot als non-spot (ook op radio wordt ingespeeld op het eigen ritme van de student). Abri's op alle NS-stations om landelijk bereik te genereren in de doelgroep. Om optimale zichtbaarheid in de negen grootste studentensteden te realiseren is tijdens de introductieweken een live DJ-event ingezet. Met dit nieuwe fenomeen, de 3G-DJ, kunnen studenten zelf hun mobiel inpluggen en hun favoriete nummer draaien en bepalen zo hun eigen ritme. De lokale actie werd ondersteund met een promo-team en toiletreclame in de studentencafés.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken