RABOBANK. DE NR.1 IN HYPOTHEKEN.

RABOBANK NEDERLAND / Ubachs Wisbrun

Bekijk deze campagne op pagina 318 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Titel
Dienstverlenging
Bureau
Ubachs Wisbrun
Account
Arco Bregman, Olaf Steinbrecher
Copy
Kees Sterrenburg, Ard Brunnekreef
Art
Gerard Foekema, Patrick Wijnhoven
Strateeg
Trudelies van der Poel
Opdrachtgever
JOOP SPIJKER, ROB LUTERS, ADRIAAN OOMEN, LISSY KEMENA
Film/Productiemaatschappij
Yellow Fish Film & Photography
Editor
Ad Rietvelt, Martin Gould
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Brigitte van Gennip
Fotografie
Gerdjan van der Lugt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RABOBANK NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ubachs Wisbrun
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Maak Rabobank top-of-mind als de nummer 1 op de hypotheekmarkt.

Doelgroep

De hele hypotheekmarkt, starters én oversluiters.

Strategie/Concept

Met de campagne claimt Rabobank haar marktleiderschap op de hypotheekmarkt door haar zichtbaarheid structureel te vergroten. We beginnen de campagne met de introductie van Michiel als spokesman van Rabobank hypotheken. Vervolgens gebruiken we het sponsorschap van de Nederlandse wielerploeg als katalysator. Rabobank investeert al jaren in de Nederlandse wielerploeg, maar heeft dit sponsorschap nooit eerder groot commercieel ingezet. In deze campagne fungeert het sponsorschap als basis voor onze opvallende aanwezigheid tijdens de Tour de France. Op deze manier vullen de traditionele marketingcommunicatiemix en het sponsorschap elkaar optimaal aan. Michiel, wielrennen, de wielrenkleding en Joop Zoetemelk vormen de rode draad van de campagne. TITEL RABOBANK. DE NR.1 IN HYPOTHEKEN. 319 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E UBWI11222 Rabo Hypoth indd 2 24-01-2006 14:54:02

Media- en middelenstrategie

De campagne is afgetrapt met de introductie van Michiel (de spokesman) op tv, billboards en radio. Vervolgens is doorgepakt door gebruik te maken van alle rumoer tijdens de Tour de France. In de vorm van commercials rondom de goed bekeken sportuitzendingen en advertenties tussen het Tour de France-nieuws in de Telegraaf. Tegelijkertijd was Rabobank hypotheken zichtbaar in het nieuws zelf op de kleding van de echte wielrenners. In het najaar is ingekopt met de introductie van een innovatieve internet-tool voor de hypotheekmarkt: Raboproof.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen