RABOBANK. DE NR.1 IN HYPOTHEKEN.

RABOBANK. DE NR.1 IN HYPOTHEKEN.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
Ubachs Wisbrun
Jaar
2005
Paginanummer
318

Doelstelling

Maak Rabobank top-of-mind als de nummer 1 op de hypotheekmarkt.

Doelgroep

De hele hypotheekmarkt, starters én oversluiters.

Concept

Met de campagne claimt Rabobank haar marktleiderschap op de hypotheekmarkt door haar zichtbaarheid structureel te vergroten. We beginnen de campagne met de introductie van Michiel als spokesman van Rabobank hypotheken. Vervolgens gebruiken we het sponsorschap van de Nederlandse wielerploeg als katalysator. Rabobank investeert al jaren in de Nederlandse wielerploeg, maar heeft dit sponsorschap nooit eerder groot commercieel ingezet. In deze campagne fungeert het sponsorschap als basis voor onze opvallende aanwezigheid tijdens de Tour de France. Op deze manier vullen de traditionele marketingcommunicatiemix en het sponsorschap elkaar optimaal aan. Michiel, wielrennen, de wielrenkleding en Joop Zoetemelk vormen de rode draad van de campagne. TITEL RABOBANK. DE NR.1 IN HYPOTHEKEN. 319 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E UBWI11222 Rabo Hypoth indd 2 24-01-2006 14:54:02

Media- en middelenstrategie

De campagne is afgetrapt met de introductie van Michiel (de spokesman) op tv, billboards en radio. Vervolgens is doorgepakt door gebruik te maken van alle rumoer tijdens de Tour de France. In de vorm van commercials rondom de goed bekeken sportuitzendingen en advertenties tussen het Tour de France-nieuws in de Telegraaf. Tegelijkertijd was Rabobank hypotheken zichtbaar in het nieuws zelf op de kleding van de echte wielrenners. In het najaar is ingekopt met de introductie van een innovatieve internet-tool voor de hypotheekmarkt: Raboproof.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken